לסבסד. מוזס
לסבסד. מוזסצילום: פלאש 90

"אני קורא למשרד האוצר לאפשר לזוגות צעירים לממש את רכישת הדירות במחיר למשתכן ולסבסד עבורם את עלות המשכנתאות" - כך אמר היום (שלישי) יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ח"כ מנחם אליעזר מוזס.

לדבריו, מחוסרי דיור רבים זוכים להיכלל בין הרוכשים דירות במחיר למשתכן. אך לצערם, אין הם יכולים לממש את חלומם ולרכוש את הדירה מכיוון שהעלות החודשית למימון המשכנתא גבוהה מאוד ודרישות הבנקים להכנסה גבוהה מהווה חסם.

"זוגות צעירים הולכים לפריפריה, רוכשים באופקים, ברכסים ובכל מיני מקומות. הם ניגשים לבנק, מבקשים משכנתא ונדרשים להציג תלוש שכר של 14,000 שקל. אנחנו מדברים על זוגות מחוסרי דיור, מהשכבות החלשות, שהולכים לגור בפריפריה רק בגלל שאין להם הכנסות גבוהות. מנין יוכלו להציג לבנק הכנסות בסדר גודל כזה? המדינה במדיניותה מעודדת רכישה במחיר למשתכן ומנגד, לא מאפשרת לקיחת משכנתא והחזרתה בתנאים סבירים. זו הלקאה עצמית", טען.

מוזס אמר כי משרדי האוצר והשיכון מזרימים כספים רבים להסכמי גג עם רשויות מקומיות, 100,000 שקל ליחידה, לעשרות אלפי יחידות דיור והם אף מסבסדים את עלויות הפיתוח, אך מצד שני לא מאפשרים לזוגות הצעירים לממש את זכויותיהם. "עדיף לנתב חלק מתקציבי עתק אלה למטרה חשובה זו של סבסוד עלות המשכנתא למעוטי יכולת".

אתמול נבחר חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס כנציגה של אגודת ישראל לטיפול בסוגיית הדיור לציבור החרדי מול משרד השיכון.