מכתבו של הראי"ה קוק זצ"ל
מכתבו של הראי"ה קוק זצ"לצילום: בית המכירות "מורשת"

בית המכירות "מורשת – מכירות פומביות" מציג למכירה במכירה הפומבית הקרובה שורה של פריטים יחודיים מאוספים פרטיים.

בין הפריטים המוצעים למכירה ניתן למצוא פריט נדיר והיסטורי, כיסא של אליהו הנביא לברית מילה מקהילת מץ מלפני כמה מאות שנים. מדובר בקהילה ותיקה וידועה בה כיהנו כרבנים גדולי ישראל ובתוכם רבי יהונתן אייבשיץ ועוד.

הכיסא אשר בודדים מסוגו נמצאים במוזיאונים ברחבי העולם כבר הצליח למקד את תשומת הלב של גורמים שונים אשר הביעו עניין ברכישתו. כלי כסף לספרי תורה עתיקים ונדירים וחפצים נוספים ייחודיים.

פריט מעניין המוצע למכירה ומצביע על מערכות יחסים שכיום כמעט ואינן אפשריות, הוא מכתב המלצה חם של ראב"ד העדה החרדית הרב זליג ראובן בענגיס, התומך בבקשת עזרה לחתן ממצויני תלמידי ישיבת מרכז הרב בן למשפחת וויץ, הרב בענגיס הוסיף מילים חמות על ההמלצה וחתם בכתב ידו.

זיכרון ארץ ישראלי מיוחד מישיבת תורת חיים הכללית, אשר השתכנה בתוככי הרובע המוסלמי בירושלים, פנקס שד"ר יפהפה מסוגנן ומעוצב עם מכתב בכתב ידו של רבי אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, בעת כהונתו כרבה הראשי של ארץ ישראל, מכתבו של הראי"ה כתוב כולו בכתב יד קדשו ובחתימתו.

פריט מיוחד במינו אשר שורשיו נעוצים בהתיישבות החסידית החב"דית בעיר חברון, מוצע למכירה בדמות כתב שד"ר לשליח כולל חב"ד חברון וירושלים רבי שאול ברימ"ט אשכנזי, אבי משפחת שאולזון, בתוספת המלצה בכתב ידו וחתימתו של רבי חיים פלאג'י, אליו הגיע השד"ר בשליחותו. המסמך כתוב על קלף גדול בתבנית של גיליון שלם, המזכירה היטב את כתבי השד"רות המפוארים שנכתבו במאות האחרונות. מסמך רב עניין ותוכן למקומה של חברון בישוב היהודי של אז.

עוד מוצע למכירה מחזור לשלש רגלים שהיה בשימוש אצל רבי ישראל אבוחצירא ה"בבא סאלי". בכתב ידו בסוף המחזור מתחנן הבבא סאלי לבורא עולם: "עבר קציר כלה קיץ ואנחנו לא נושענו. כי לך משפט הגאולה קום גאל".

פריטים רבים נוספים ומעוררי עניין מוצגים במהלך השבוע הקרוב בבית המכירות מורשת לקראת המכירה שתתקיים ביום רביעי הבא.