נתניהו ורעייתו נוחתים באזרבייג'ן
נתניהו ורעייתו נוחתים באזרבייג'ןצילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם עיתונאים בזמן ביקורו בבירת אזרבייג'ן, באקו, והתייחס למטרות הביקור במדינה ובמדינה השכנה - קזחסטן.

"זה ביקור חשוב מאוד. אנחנו בודקים אפשרות להתחבר לצינור הגז וזה יניב לנו ביטחון אנרגטי לעשרות השנים הבאות, יש לנו אינטרס כלכלי מובהק", ציין נתניהו.

ראש הממשלה התייחס לכך שמדובר במדינה מוסלמית, "אנחנו מהדקים גם קשרים ביטחוניים משמעותיים חשובים למדינת ישראל, והמודל או הדוגמה של מדינה מוסלמית שיעית שמאמצת בחום את הקהילה היהודית ומדינת ישראל ומוכיחה שאפשר אחרת - זה מסר חשוב לאזור ולעולם. זה מסר לאזור ולאנושות כולה. מחר אמשיך למדינה מוסלמית עוד יותר גדולה. שהאהדה בה לישראל גדולה. זה חלק מהפריצה למרחב".

"יש חיזור אחר מדינת ישראל על פני רוב מדינות העולם", קבע נתניהו, "בגלל האינטרסים שלהם והערכים שלהם. אנחנו עומדים יחד מול האסלאם הקיצוני שמאיים עליהם לא פחות ממה שהוא מאיים עלינו ואנו יכולים לסייע להגיע לקדמה ולשגשוג. שורש המהפכה הוא השינוי במעמדה של ישראל בקרב האומות והמגמה הזאת תלך ותתרחב. אלו יומיים שמיועדים לחזק קשר איתן וגם לייצר את ההחצנה של דבר שמתרחש מאליו וזה היחסים ההולכים ומתהדקים שלנו עם העולם המוסלמי".

ראש הממשלה התייחס לדיווחים על העברת השגרירות האמריקנית לירושלים ואמר, "אני משיב על כך במילה אחת- גרייט. אדיר".

נתניהו ציין עוד כי הביקור בשתי המדינות הוא חלק ממהלך כולל, "הכוונה היא להביא לשינוי ולהתמוטטות הרוב האוטומטי נגד ישראל בפורומים הבינלאומיים. אני רוצה להביא למהפך העולם המוסלמי (בהקשר זה). העולם הערבי מושפע כפי שאמרו לי מנהיגים ערבים מקומיים שגדלו עם תרבות התעמולה נגד ישראל והם אמרו – אתם הייתם השטן עבורנו ועד שלא הכרנו אתכם לא ידענו את האמת שהוליכו אותנו שולל. יש לנו משימה לשנות את התמונה הזאת".

שמעתם את הדברים של הנשיא, הנכונות לבטא את הקשר ההדוק באופן פומבי, זה מיצר דינמיקה משל עצמה ואני מעונין מאוד לשנות את הדינמיקה בתוך העולם המוסלמי הרחב ובוודאי רוצה לשנות את הדינמיקה בעולם המוסלמי ערבי ועל זה אנו עמלים לא מעט", הוסיף נתניהו.

ראש הממשלה התייחס גם לדבריו בנוגע לסיוע שהוא מקווה לקבל ממשל טראמפ לקידום חזון שתי המדינות, "טראמפ הולך בכיוון של תמיכה במדינת ישראל יודע להעריך את הרצון שלנו לשלום. אנחנו נהנים מהעובדה שיש לנו תמיכה גדולה בארה"ב כפי שיש למעט מדינות אם בכלל. ארה"ב מבינה שישראל היא זו צריכה להחליט לגבי עתידה".