ח"כ ענת ברקו
ח"כ ענת ברקומרים אלסטר, פלאש 90

אתמול חוויתי טראומה. ישבתי בוועדה לקידום מעמד האישה, בדיון שהיה אמור לעסוק בטרור המיני נגד יהודיות ביישובים מעורבים. המתלוננות הגיעו מכל רחבי הארץ בכדי לספר את סיפוריהן, אך יו"ר הוועדה, ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת), מרחה את הזמן, ולא אפשרה למרבית הקורבנות לדבר.

לעומת זאת, שישה או שבעה מחברי הרשימה המשותפת דווקא זכו לדבר באריכות, והטיחו דברים קשים בח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו), שיזמה את הדיון, בחברי הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) וענת ברקו (ליכוד) ובמתלוננות הבוכיות עצמן.

ואז קרה משהו מאוד מוזר ומבהיל. מישהי בשם אתי (כך לפי מדבקת האורח שענדה על צווארה) התיישבה לידי, קיבלה חיש מהר את זכות הדיבור והתחילה לצרוח בצורה מטורפת על חה"כ ברקו ומלינובסקי. בסופו של דבר מי הוצא מהאולם? נכון, ח"כ ענת ברקו.

הקשיבו בבקשה לקובץ האודיו שהקלטתי בזמן שאתי צרחה על ח"כ ברקו, ותגידו אם ראוי לאפשר לאורחת בכנסת לצרוח בצורה כזו על ח"כ. תגידו אם יו"ר הוועדה לא היתה צריכה להעיף את אתי מהאולם מיידית.

לי ולהרבה נוכחים אחרים בדיון היה ברור שמדובר באמבוש מתוכנן שנועד מלכתחילה לאפשר לח"כ תומא-סלימאן להוציא מהדיון את ח"כ ברקו, שהוותה כוח חיזוק משמעותי לח"כ מלינובסקי בדיון. במהלך התקרית שאלה ח"כ תומא-סלימאן את אתי "את איתי?" ואתי השיבה לה: "אני איתך מאז המקרה". בתום הדיון, נציין, ניגשה אתי אל ח"כ תומא-סלימאן והודתה לה. תומא-סלימאן הודתה לה בחזרה ואמרה לה "היית נהדרת ומקסימה", והשתיים התחבקו.

גם בסביבתה של ח"כ ברקו סבורים כי המהלך היה מתוכנן, ונודע כי היא מתכוונת להגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת נגד ח"כ תומא-סלימאן בגין האירוע.