נשיאת העליון - חצתה קו אדוםחזקי ברוך

חברת הכנסת נורית קורן סוערת, בעקבות פרסום הפרוטוקול מדיון חסוי של הוועדה למינוי שופטים ב"ידיעות אחרונות", בו יוצאת נשיאת בית המשפט נגד ראיון שלה בערוץ 7 לגבי בג"ץ 'נתיב האבות' ומסבירה בכך את האיסור שלה למועמדים לשפיטה להיפגש עם חברי הכנסת החברים בוועדה.

"אני חברה בועדה למינוי שופטים ולצערי הרב אני נתקלת בקשיים מאוד גדולים. אני רוצה להיפגש עם מועמדים, שהם כבר שופטים במערכת בתי המשפט ורוצים קידום. הנשיאה נאור אסרה בפירוש על השופטים להיפגש עם פוליטיקאים. היא אמרה להם שאם הם ייפגשו עם פוליטיקאים הם לא ימונו", מספרת קורן בראיון לערוץ 7.

"מבחינתי זו חציית קו אדום", היא מבהירה, "אני חברה בוועדה למינוי שופטים - והקול שלי הוא כמו של כל חבר אחר. לא ייתכן שימנעו ממני להיפגש עם המועמדים. חשוב להיפגש איתם בארבע עיניים בשיחה אישית, כי לפעמים עולים נושאים שלא יעלו על שולחן הוועדה".

קורן מסבירה, "בל נשכח, גם בבתי המשפט יש פוליטיקה פנימית. לפעמים מעכבים מינוי של שופט בגלל שהוא לא בחבורה הנכונה או שהוא לא מתאים בדעות. אני רוצה לדעת את הדברים האלה".

איך את מסבירה את ההוראה הזו?

"לפעמים הנשיאה נאור רוצה להגיד את המילה האחרונה ולהחליט. אמרתי לה שאני לא חותמת גומי. אני רוצה לראות את המועמדים, לבחון אותם, לקבל את כל חומר הרקע. לא תמיד אני מרגישה שאני מקבלת את כל החומר. אני רוצה גם להיפגש עם מועמדים. הנשיאה נאור אמרה שהיא מורה מראש ששופט שייפגש עם הפוליטיקאים היא תדאג לא למנות אותו ואני חושבת שזה חמור ביותר. עוד פעם בית משפט לא שומר על כללים דמוקרטיים שזה הדגל שהוא מניף?".

לדבריה, "זאת הוועדה. לנו נתנו את הכוח לבחור. אני נבחרתי על ידי 120 חברי כנסת בבחירה אישית ואני לא חושבת שאני צריכה להיות שונה ממעמד של שופטים או לשכת עורכי הדין שנפגשים עם המועמדים. הרווחתי ביושר את מקומי בוועדה ואני רוצה לקבל זכויות כמו כל חבר".