איך לשמור על שגרת האימונים בחורף?

הטמפרטורות צונחות והגשם לא מפסיק לרדת? זה לא תירוץ להפסיק להתאמן. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על שגרת האימונים

ערוץ 7 , ט"ו בכסלו תשע"ז

חדר כושר. אילוסטרציה
חדר כושר. אילוסטרציה
צילום: Michal Fattal/Flash90.

הטמפרטורות צונחות והגשם לא מפסיק לרדת? זה לא תירוץ להפסיק להתאמן.

המוטיבציה שלכם לשמור על הבריאות ועל הכושר נמדדת דווקא בתקופה הקרובה, אז הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על שגרת האימונים בהצלחה

שמירה על הבריאות דורשת התמדה. אין טעם לבצע פעילות גופנית פעם בחודש, או לבחור עם פינצטה תאריכים ספציפיים שבו תצאו לרוץ. שיגרת האימונים חשובה כי היא מאפשרת לגוף שלכם לפתח את השרירים, להתחזק ולשפר סיבולת לב וריאה. מבחינתכם בתור מתאמנים חובבים, השגרה היא גם דרך מצוינת להרגיש סיפוק ולשמור על רמת חיים גבוהה.

השאלה היא איך עושים את כל זה בחורף. כל מי שמקפיד על סוג מסוים של שגרת אימונים יודע שקשה מאוד לקום מהמיטה כשהטמפרטורות צונחות, וכמעט בלתי אפשרי לצאת לרוץ עם אפס מעלות. מצד שני, אתם לא היחידים שמתמודדים עם הבעיה הזו ולמזלכם יש גם לא מעט פתרונות.

בין חדר כושר לאימון בסלון – כך מנצחים את גנרל חורף

האפשרות הקלה ביותר לשמור על שגרת אימונים בחורף היא פשוט להירשם לחדר כושר. נצלו את התקופה הקרובה כדי למצוא חדר כושר קרוב עם המלצות, הגיעו לכמה שיעורי ניסיון ובדקו איך אתם מרגישים על משטחי הריצה וההליכה. כך תוכלו גם לגוון את האימון השגרתי ולחטב את הגוף בעזרת אימוני משקולות וכוח.

דרך נוספת לנצח את גנרל חורף היא לבחור אזור ייעודי לאימונים בתוך הבית. אם אתם גרים בדירה גדולה עם סלון פתוח, תוכלו לבצע אימון כמו בצבא ולהשיג תוצאות במהירות יחסית גבוהה. הקדישו את האימון בתוך הבית לפעילות אנאירובית כמו שכיבות סמיכה וכפיפות בטן, ואחת לשבוע נסו לקפוץ בחבל. שימו לעצמכם מוזיקה מועדפת ברקע ותראו עלייה ניכרת בגרף הביצועים.

איזה שיעורי ספורט מחכים לכם בחורף הקרוב?

כל פעילויות הספורט השגרתיות ממשיכות להיות זמינות עבורכם גם בחורף. אתם יכולים למצוא מקומות שבהם יש מזגן לחימום והטמפרטורות הן לא פקטור משמעותי, כמו גם להגיע עם חברים ובני זוג לפעילות משותפת. הקדישו מחשבה בעיקר לפעילויות שורפות אנרגיה וקלוריות כמו פילאטיס, זומבה, קיקבוקסינג וכדומה.

היתרון של שיעורי ספורט הוא פיקוח ובקרה של אנשי מקצוע. בשיעורים כאלה אתם לא מציבים את היעדים לעצמכם ותמיד יהיה מישהו שידרבן אתכם להשיג תוצאות טובות יותר. מצד שני, יש להביא בחשבון ששיעורי הספורט לא מתאימים לכולם. ודאו שאתם בוחרים פעילות שעולה בקנה אחד עם הכושר הנוכחי שלכם ובעיקר משמחת אתכם.

הכי חשוב שתמשיכו ליהנות מהפעילות הגופנית ולא תסבלו מתנאי הקור. מצאו את הדרך שעובדת עבורכם והתמידו בה. נסו מדי פעם לגוון את סוג הפעילויות כדי לאתגר את הגוף ולהציב רף גבוה, אך שמרו על הבטיחות ועל סרגל מאמצים שמתחשב במשקל הגוף שלכם.


‫הצעות והערות ניתן לשלוח לדואר אלקטרוני: neri@inn.co.il