ח"כ טרכטנברג מתפשט
ח"כ טרכטנברג מתפשטצילום: דוברות

צעד אחד יותר מדי: לאחר שעורר מהומה כשהסיר חולצתו בשערי הכנסת במחאה על השארת היועצות הפרלמנטריות מחוץ לכנסת, התנצל אמש (חמישי) ח"כ מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) על מעשהו.

בדף הפייסבוק האישי שלו, גולל טרכטנברג את שאירע ואת המניעים שהובילו אותו לחולל את הצעד החריג בשערי הכנסת.

"הבוקר ישבתי בוועדת הכספים בדיוני התקציב הקדחתניים, ממתין ליועצת הפרלמנטרית שלי שתביא לי חומרי רקע למאבק בתקציב. לפתע קבלתי טלפונים ממנה, שכן היא נדרשה בכניסה לכנסת לפתוח את המעיל על מנת שהסדרנית תבחן את אורך השמלה שלה, ובעקבות כך מנעו ממנה את הכניסה. זכיתי ביועצת למופת מכל הבחינות, ובהקשר הזה היא מתלבשת יום יום באופן המכובד והראוי ביותר. על כן היה ברור לי שנעשה עוול גדול לעובדת מסורה שבסך הכל רוצה למלא את תפקידה, ושעליי לחלץ אותה מהמצב המביש הזה", כתב טרכטנברג.

טרכטנברג הודה שאיבד את העשתונות. "בהגיעי לשערי הכנסת פגשתי עשרות יועצות שכניסתן נמנעה מאותו טעם. כאב לשלוש בנות נהדרות, שאף הן התנסו בהתייחסות משפילה במקרים לא מעטים, המראה של העוול שנעשה בכנסת ישראל לנשים הצעירות האלה נגע בעצב חשוף אצלי, ואני מודה ומתוודה שזה גרם לי לאובדן עשתונות, ובעקבות כך למעשה הפגנתי שלא מכבד לא אותי ולא את הכנסת".

"על-אף כל הודעות התמיכה והמחמאות שקיבלתי במשך היום אני רוצה להדגיש כי אני רחוק מלהיות מרוצה ובטח לא גאה במה שקרה, לא ל'תהילה' כזו אני שואף, ואוי לנו לכנסת שבה מתפתחים מצבים כה קשים עד כי אנשים מיושבים בדעתם מוצאים את עצמם באובדן עשתונות כפי שחוויתי היום. אני גם רוצה להתנצל מעומק ליבי בפני אנשי משמר הכנסת ועוד עובדי כנסת מסורים שאף הם מצאו את עצמם לכודים במצב המביש הזה, ושבלהט הויכוח הרמתי את קולי עליהם שלא בצדק", הוסיף טרכטנברג.

לדבריו, "בעקבות אירועי הבוקר התכנסנו מספר חברי כנסת לדיון עם יו"ר הכנסת לשיחה ארוכה ונוקבת, אולם אני שמח לבשר כי יצאנו ממנה עם תובנות מועילות וקווי פעולה משותפים. כולנו שותפים לתפיסה המובנת מאליה שדרושים קודים התנהגותיים מכל באי המשכן שיבטיחו כבוד למקום וליושבים בו, ובכלל זה קוד לבוש מכבד. אני אישית משוכנע כי קוד הלבוש יש בו כדי לשקף יחס לסביבה, ושחוסר הפורמליות והשובבות של החברה הישראלית, ככל שאנחנו אוהבים אותם ומתרפקים עליהם בצדק, לא יכולים לבוא במקום כבוד ואיפוק כשנכנסים למשכן הדמוקרטיה הישראלית".

חבר כנסת התפשט בשער הכנסת