יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, התייחס הבוקר (שלישי) בראיון לגלי צה"ל לפרסומים על חשדות להטרדות מיניות מצד ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי).

"אני קורא לח"כ סלומינסקי לברר את הסוגיות מחוץ לכותלי הכנסת. יש דרכים לקחת פסק זמן", אמר אדלשטיין.

חברת הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) התייחסה גם היא לפרסומים וקראה לסלומינסקי להשעות את עצמו.

"זה בוקר קשה. עליו להשעות את עצמו. אני שמחה שיש דרך שלא מחייבת פניה למשטרה אך מאפשרת שמיעה של העדויות", אמרה מועלם בראיון ברשת ב'.

"אין מקום בהנהגת הציבור לאנשים שפוגעים או מטרידים מינית. צריכה להיות השעייה עד לבירור של העדויות האלו", הוסיפה מועלם.

כתבת גלי צה"ל, הדס שטייף, פרסמה הבוקר כי פורום רבנים של הבית היהודי שכונס כדי לבדוק את הטענות לאחר שאף אישה לא הסכימה להגיש תלונה זימן את סלומינסקי וקרא לו לפרסם התנצלות פומבית בה הוא מודה במעשים.

רבה הראשי של צפת, הרב שמואל אליהו, אמר בגלי צה"ל, "כשאין תלונות זה המקסימום שאפשר לעשות, אבל חברה לא יכולה להישאר אדישה ועלינו לומר: דבר כזה לא יכול לקרות אצלנו...אסור שדבר כזה יקרה אצלנו או לתת לגיטימציה, גם לא בעצימת עין".

הרב אליהו סיפר כי הרבנים שמעו את העדויות דרך שלוש נשים, "התרשמנו מהדברים וקראנו לחבר הכנסת", אמר הרב. "לא היה לו קל לשמוע דברים כאלה, בייחוד שהוא איש ציבור רב פעלים. אמרנו לו שהוא חייב, כאיש ציבור, להביע חרטה ולקחת אחריות".

סלומינסקי מצידו הודיע כי אין בכוונתו להתפטר. בהודעה שפורסמה מטעמו נכתב: "חבר הכנסת סלומינסקי מעולם לא הטריד נשים. מהפגישה עם הרבנים הבין שיתכן שהתנהלותו הלבבית הידועה כלפי כל אדם באשר הוא -התפרשה לעיתים באופן אחר, ועל כך הוא מצר. ח"כ סלומינסקי משרת את הציבור כ 40 שנה, כולל בכנסת, וימשיך לעשות זאת".