איגלו קרח שלג חורף בית דירה
איגלו קרח שלג חורף בית דירהIstock

הקור, הגשם והרוח השוררים בחוץ, הופכים לנו את החדר ל"איגלו מקרח" ואת הגוף לקרחון.

בזמן שאנחנו חושבים על איך נעלם לנו הקיץ החמים והנעים, יצאנו לחפש לכם כמה פתרונות קלים ומהירים איך להתחמם מחדש ולעביר את החורף בצורה הנעימה והחמה ביותר. קראו מהר שלא תתקררו.

להתכרבל מתחת לשמיכה
להתכרבל מתחת לשמיכהOffice XP


הפתרון הראשון, שבטוח אתם כבר מכירים הוא כמובן השמיכות. שכבות, שכבות ועוד שכבות. אולי לכם זה מובן מאליו, אבל כדאי שתדעו שהתעטפות בשכבות זו תורה שלמה.

במיטה לדוגמה, השמיכות הרכות והאווריריות הן שצריכות להיות צמודות לעור שלכם, ואילו השמיכות הדקות או אלה בעלות המרקם הצפוף, צמר למשל, צריכות להיות השכבה העליונה והחיצונית. כך השמיכות מבודדות את חום הגוף שלכם בצורה היעילה ביותר.

הפתרון השני והמוכר לא פחות הוא השתיה החמה. לא רק לבריאות אלא גם לתחושה. בחורף אנחנו נושמים אוויר קריר. כשאנחנו נושמים אותו הגוף מצטמק, אנו חשים זאת על הגוף. כשהידיים והרגליים עם צמרמורות והאזניים קפואות, הפיתרון, כמובן חוץ משכבות, הוא השתיה החמה. השתיה החמה מחממת את הגוף ויוצרת לנו תחושה חמימה וטובה שכולם אוהבים!

סחלב חורף
סחלב חורףאפיק גבאי

אל תהיו עצלנים – תזוזו קצת! זה לא אומר לרוץ מרתון, אבל קצת מתיחות, הליכה או כל פעילות גופנית מתונה, אפילו של כמה דקות, יזרימו לכם את הדם ויעלו לכם את חום הגוף. הנה, חיפשתם תירוץ להתחיל לעשות ספורט? יש לכם אחד.

שטיחים. זה גם יעשה לכם את החדר יפה. אם אתם לא חובבי שטיחים, אז הגיע הזמן ללמוד לאהוב אותם, להוציא אותם מהמחסן ולשאוב מהם את שכבת האבק שהצטברה במהלך הקיץ. השטיחים יעילים מאוד בחורף, הם עוזרים לשמור על טמפרטורת החדר והופכים אותו לנעים במיוחד.

עוד עצה חשובה שעזור נגד הצטננות: הזיזו את המיטה שלכם מהקיר! בחורף הטמפרטורה של הקירות יורדת באופן משמעותי. אם המיטה שלכם צמודה לקיר חיצוני, הזיזו אותה לכיוון מרכז החדר, כך שלא יהיה מגע עם הקיר בכלל. האוויר הקר עובר דרך החלונות ומקפיא את כל מה שקרוב אליכם, אז הרחיקו מיטה, סגרו את התריס בחלון ולכו לישון.

תזוזו קצת
תזוזו קצתצילום: Nati Shohat/Flash90

ולסיום - חיבוקים ואהבה! התכרבלות טובה עם אדם אהוב בטח תעזור לכם להתחמם. מחקרים רבים ממליצים על חיבוק כשקר, משום שאז מרגישים את חום הגוף בצורה הטובה ביותר.

אין כמו חיבוק
אין כמו חיבוקOffice XP

שיהיה לכולנו חורף נעים וחמים.