מנהלת פורום 'תקנה', הרבנית יהודית שילת, התייחסה היום (חמישי) לפרשת ח"כ ניסן סלומינסקי והטענות על הטרדות מיניות שביצע לכאורה.

"ניסן צריך לעשות חשבון נפש ולחשוב האם ההתנהגות שלו, גם אם הוא מכחיש ומגדיר אותה כידידותית בלבד, אנושית, חברית, בגלל זה הוא כל כך קרוב פיזית לנשים, וכל כך לוחץ את ידיהן בידידות, אם זה מתאים לציבור של הבוחרים שלו", אמרה שילת בראיון לרדיו גלי ישראל.

''הוא יודע מי ציבור הבוחרים שלו גם מבחינת הנורמות ההלכתיות, בקהילה דתית תורנית ההתנהגות הזאת לא מקובלת בלי קשר לשאלת הכוונות הפליליות או לא פליליות שלו, אבל אני אומרת שזה לא רק זה", הדגישה.

לדבריה, ''מדובר בדברים שהם הרבה יותר חמורים, שהם בוודאי ובוודאי לא קבילים, לא מבחינה הלכתית, לא נורמטיבית ולא משפטית".

ניסן סלומינסקי
ניסן סלומינסקיצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

בתוך כך, ח״כ סלומינסקי פרסם הערב הודעה מיוחדת שבה הגיב לטענות ולפיהן הטריד מינית לכאורה.

''אני משמש כמשרת ציבור למעלה מ-40 שנים. במהלך 40 שנות פעילותי פגשתי וסייעתי לעשרות אלפי נשים וגברים", אמר. ''אני מוכר בקהילות רבות כאדם שתמיד נכון לסייע, בכל שעה ביממה, וכאיש חם ולבבי וכמקובל בפוליטיקה הישראלית אני מחבק ולוחץ יד או אוחז מרפק, ללא שום כוונה מינית, רומנטית או פוגענית''.

''נודע לי מגורמים שונים כי הובא בפניהם מידע מנשים מכובדות ששמעו מנשים אחרות על כך שנפגעו ממני. אני מאוד כואב ומצטער על כך. מעולם לא התכוונתי לפגוע באישה או איש ואם אשה כלשהי נעלבה, נפגעה או חשה אי נוחות כתוצאה מהתנהגותי, הרי שאני מתנצל על כך והייתי מתנצל אף בפניה מעומק לבי לו ידעתי מי היא''.

סלומינסקי הדגיש: ''היות שאיני יודע במי מדובר, הרי שעצם המחשבה שנוצרה פגיעה כלשהי מסבה לי צער וכאב עמוק וביקשתי שמסר זה יועבר במלוא כנותו ועוצמתו למי שחשה נפגעת''.