ח"כ מוטי יוגב בעמונה

כוחות גדולים של צה"ל נערכים החל משעות הערב להרס הישוב עמונה.

הכוחות החלו בשעות האחרונות לחסום צירים וצמתים באזור הישוב עפרה זאת במטרה למנוע מפעילי ימין להגיע למקום ולהיאבק בכוחות הביטחון.

בישוב עצמו הסתיימה הערב פגישה נוספת שבה השתתפו אנשי מועצת יש"ע, הבית היהודי והתושבים. לפי שעה אין פרטים נוספים.

ח"כ מוטי יוגב שהגיע למקום קרא בשיחה עם ערוץ 7 לתושבים לקבל את המתווה שהציעה הממשלה. יוגב הביע חשש מאלימות כלפי כוחות הביטחון ופגיעה פיזית גם במתיישבים.

מנכ"ל מועצת יש"ע שילה אדלר הגיע לעמונה ואמר, "מדובר בעוול גדול שנעשה לתושבי עמונה. אם יחל הפינוי הציבור נקרא להגיע ולמחות על העוול אך גם לגלות איפוק ואחריות". אדלר הזכיר כי שני הסכמים עליו חתם ראש הממשלה עדין לא כובדו ועל כן הוא מבין את חששם של תושבי עמונה.

שילה אדלר בעמונה: נתייצב בכל הצמתים

ח"כ מיכאל בן ארי בעמונה

הערב נמסר כי אגפים שלמים בארבעה בתי כלא ברחבי הארץ פונו לקראת הרס הישוב עמונה. על פי הדיווח, מועד הפינוי עדין לא נקבע ולא ניתנה שום הנחייה לכוחות לנוע לכיוון עמונה. בדיווח עוד נאמר כי אין כוונה להפתיע את התושבים ולכן ככל הנראה הפינוי לא יהיה בלילה. בפינוי יקחו חלק 3000 שוטרים הנערכים לכל תרחיש.

בתוך כך בסוף השבוע נעשו ניסיונות נוספים לשכנע את תושבי עמונה לקבל את המתווה שהציעה הממשלה ולמנוע את הפינוי האלים. ביום שישי נעשה ניסיון לקיים פגישה בין ראש הממשלה לתושבים אך פגישה כזו עוד לא יצאה לפועל.

איתמר בן גביר: המתווה הוא חילול השם

מרזל וגופשטיין הגיעו לעמונה