רץ. עמיר פרץ
רץ. עמיר פרץצילום: דוברות

שוב מתכוון חבר הכנסת עמיר פרץ להתמודד על הנהגת מפלגת העבודה. הבוקר בכוונתו של חבר הכנסת להגיש את מועמדותו להנהגה. זאת בפעם הרביעית.

חבר הכנסת פרץ יודיע על כוונת ההתמודדות שלו עוד בטרם נקבע מועד לכינוס ועידת מפלגת העבודה, כינוס בו צפויה להתקיים ההתמודדות על ההנהגה. לפי שעה פרץ הוא ראשון המתמודדים אך בעקבותיו צפויים לבוא אישים כאראל מרגלית ושלי יחימוביץ' לבד מהיו"ר המכהן, ח"כ יצחק הרצוג.

נזכיר כי באחרונה התבטא חבר הכנסת פרץ וטען כי הוא רואה בעצמו מועמד בשל גם לראשות הממשלה.

את דבריו אלה אמר בראיון לכתב העת 'עורך הדין', שם סיפר על תכניותיו הפנים מפלגתיות לכיבוש פסגת מפלגת העבודה מחדש בדרך להתמודדות על ראשות הממשלה.

"התחלתי לאחרונה מסע חדש, מסע שנקרא 'מסע בין אפיקים, אפקה ואופקים'. זה מסע שנועד לשבור את החומות העדתיות שנוצרו ונבנו במדינת ישראל, ולצערי יותר מדי אנשים משתמשים בהן לרעה. בכוונתי ליצור את הקואליציה הנדרשת כדי לעשות החלפת שלטון בישראל. הגיעה השעה כבר, בשל הזמן. אין לי ספק שרוב תושבי מדינת ישראל מייחלים לרגע שבו יוחלף השלטון, כל אחד מסיבותיו הוא".

בראיון טען אז פרץ כי "בנימין נתניהו הגיע למצב שהוא מיצה את עצמו בכל היבט, והתחושה הזאת הולכת ומחלחלת".

באשר לאופן בו לטעמו יוכל להחליף את נתניהו אמר: "כדי להוביל מחנה גדול אני צריך לאחד בין הקבוצות, להביא מצביעים מהימין לשמאל. אני מאמין שהליכודניקים הם לא הבעיה, הם הפתרון. אני חושב שהליכודניקים הרבה יותר מתונים מאשר ההנהגה שלהם. ההנהגה שלהם לצערי עושה תחרות בתוך עצמם מי יותר קיצוני כדי למצוא חן אולי בעיני המוסדות של הליכוד, אבל חברי הליכוד בהמוניהם, אלה שמצביעים בקלפי, הם הרבה יותר מתונים והרבה יותר מוכנים לפשרות מאשר הנהגת הליכוד, ואני בהחלט מאמין שכמו שעשיתי את זה ב-2006, כאשר הייתי יו"ר המפלגה והצלחתי להביא לכך שחלק גדול מהתושבים של הפריפריה החברתית במוקדים הכי חזקים של הליכוד נתנו אמון מאוד גדול במפלגת העבודה… זה קרה גם בגללי, אבל זה אומר שהם הרגישו שהם יכולים להיות שייכים, שהם יכולים להיות שותפים, ואני מאמין שאם ניתן תחושה של שותפות לפריפריה החברתית ולא רק נביט עליהם כמעגל קולות, אני מאמין שאמצא אותם".

"אני היום מגיע עם, איך לומר, עם מטען מלא בכל התחומים. נושא הצדק החברתי, מי שהניח אותו על שולחן הדיון הציבורי בישראל הראשון הייתי אני, בתקופתי כיו"ר ההסתדרות, כאשר שמתי את הנושאים המרכזיים של העלאת שכר מינימום, פנסיה לכל אזרח, צמצום ההשפעה של חברות כוח אדם, בריאות לכול. כל הנושאים האלה היו נושאים שאני שמתי אותם על סדר היום והפכתי אותם למאבק ציבורי יומיומי, כי אני כמובן מגיע עם ניסיון רב. אני בהחלט מגיע היום בשל מאוד".