שמורת עוז וגאו"ן
שמורת עוז וגאו"ןצילום: שלומי שלמוני

בימים אלו יוצאת תנועת 'נשים בירוק' למבצע גיוס ציבורי למימון ההיערכות לימי החורף הסוערים בשמורת 'עוז וגאו"ן' ולחיזוק הביטחון בה.

ראשי התנועה, יהודית קצובר ונדיה מטר, מספרות על המבצע להכפלת התרומות שיתקיים לאורך פרק זמן של שלושים שעות, החל מיום שלישי הקרוב (כ' כסליו - 20.12.16) להתרמת המונים לחיזוקה וביצורה של השמורה שהוקמה לפני למעלה משנתיים לזכרם של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו גלעד אייל ונפתלי הי"ד.

"בעזרתם של אלפי בני נוער ומתנדבים הפכה השמורה לאתר תיירותי-חינוכי פעיל ומרכז תרבות פורח ומשגשג. בלילה בו נמצאו גופות הנערים עלינו למקום ומצאנו אותו כשהוא נטוש ומוזנח, מוקד פשע וסמים לצעירי הכפרים הערביים שמסביב ואתר השלכת אשפה ופסולת מהכפרים הללו", מספרות השתיים.

אדלשטיין בעוז וגאו"ן
אדלשטיין בעוז וגאו"ןצילום: נשים בירוק

מאז עלו למקום אלפי מתנדבים, הפשילו שרוולים למלאכת הכשרתה של השמורה, פסולת הוצאה מהמקום, שבילים נסללו, מתקני נופש ושעשועים הוצבו במקום, בית היערן שבמרכז השמורה נוקה, שופץ והוכשר לבית כנסת.

המתנדבים ובני נוער שהגיעו מכל רחבי הארץ, ואף מרחבי העולם, הוכיחו אהבת ארץ ישראל בידיים וברגליים מהי, והמקום הפך מוקד לביקור ואירוח של תיירים, מבקרים וחיילים המשרתים בגזרת גוש עציון.

להשתתפות לחצו כאן

לצד אירועי תרבות, בית מדרש לנשים, אירועים משפחתיים, אירועי חג המוניים, הרצאות ונאומים שהתקיימו במקום ניתן למצוא בין באי השמורה לאורך השנתיים האחרונות אנשי ציבור ורוח, פוליטיקאים ומדינאים בהם השרים נפתלי בנט, יריב לוין, מירי רגב, יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ורבים אחרים.

השר הילדים והאומגה. בנט בעוז וגאו"ן
השר הילדים והאומגה. בנט בעוז וגאו"ןצילום: נשים בירוק

החולפים בצומת גוש עציון בדרכם לישובי הגוש ודרום הר חברון עדים לשינוי הדרמטי שהתחולל מאז הכשרתה של השמורה.

"הנוכחות היהודית הבולטת במקום מקרינה ביטחון. תושבי הישובים בסביבה צועדים רגלית אל המקום מתוך תחושת ביטחון, ובשל הרחבת הרצף ההתיישבותי יהודי", מספרות קצובר ומטר ומציינות את הירתמותה של מועצת גוש עציון והעומד בראשה לעזרת 'נשים בירוק' בהכשרתה ובעיצובה של השמורה.

לקראת החורף המתקרב מזמינה תנועת 'נשים בירוק' את הציבור הרחב להתגייס למפעל ההיאחזות בשמורה ולהצטרף למימון רכישת אמצעים הכרחיים להגנת המקום והמשך הפעילות בו. במקביל להיערכות למבצע ההתרמה דווח בתקשורת על לכידתה של חוליית מחבלים מהכפר הסמוך לשמורה, בית פאג'ר. השניים, כך מסתבר מחקירתם, עסקו בהכנת בקבוקי תבערה וייצור כלי נשק מאולתרים לקראת ביצוע פיגועים. זאת תוך כדי יידוי אבנים ובקבוקי תבערה לעבר 'עוז וגאו"ן' והישוב מגדל עוז.

"אמצעי הביטחון בעוז וגאו"ן חייבים תוספת רצינית, תוספת תאורת ביטחון ומצלמות אבטחה הכרחיים כדי להמשיך לשמור על שלומם וביטחונם של המבקרים הרבים", קובעות קצובר ומטר.

"עושים סיבוב" עם הנשים בירוק

"אנו קוראות לציבור הרחב להתגייס לעזרתנו ולהצטרף למפעל ההיאחזות בשמורה. תנאי החורף של הרי יהודה משלבים בין קור עז והפסקות חשמל תדירות המקשות גם על תאורת השבילים וגם על החימום המתבקש במתחם השמורה. אל מול כל אלה ואל מול הכפרים הערביים העוינים שמסביב, כמו גם אל מול איום טרור ההצתות, לא נרפה ולא ניכנע. זו בדיוק השעה בה אנו זקוקים לעזרתכם באחזקת ותחזוקת המקום", אומרות קצובר ומטר.

השתיים מונות את היעדים שהציבו למבצע ההתרמה: "הצבת גנרטור שיחזק את תאורת המקום ויאפשר אבטחה והגנה משמעותית יותר לשמורה, הצבת מצלמות אבטחה בנקודות שולטות סביב השמורה, חידוש וחיזוק התאורה הביטחונית ההיקפית, אבטחה מוסדרת של מתחם השמורה, סלילה מחדש של השבילים סביב השמורה באופן שייתן מענה לתנועת רכבי ביטחון והגעתם במקרי הצורך ורכישת מכשירי כיבוי להתמודדות עם איום ההצתות".

עוז וגאו"ן
עוז וגאו"ןנשים בירוק

כאמור, בעקבות סיוע מיוחד שקיבלה התנועה הובטח כי כל תרומה כספית שתועבר לטובת משימות אלה תוכפל בידי תורמים המבקשים לשמור על עילום שמם. עם זאת מדובר במבצע 'הכול או כלום' – רק אם ייאסף סכום היעד עד תום שלושים שעותיו של המבצע הסכום יוכפל, אך אם לא יושג הסכום הרי שגם הוא עצמו לא ייתרם, ועל האופציה הזו מעדיפים ב'נשים בירוק' שלא לחשוב.

"כל תרומה תשפיע לחיזוק התרומה, וכעת כל השפעה תהיה השפעה כפולה. אל תזלזלו גם לא בתרומה של כמה עשרות שקלים. כל שקל יוכפל ויקרב אותנו צעד נוסף אל יעד המבצע", אומרות קצובר ומטר ומדגישות: "חיזוקה של השמורה וחיזוק ההתיישבות בכלל היא המענה הראוי והציוני לגל הטרור עמו מתמודד העם היהודי בעת האחרונה. למהלך זה אנו קוראות לכם להצטרף בעוז ובגאון".

להשתתפות לחצו כאן