אין מקום לתלונה. וקנין
אין מקום לתלונה. וקניןפלאש 90

יו"ר ועדת האתיקה של הכנסת ח"כ יצחק וקנין (ש"ס) התייחס בראיון ל"ישראל היום" לעימות בינו ובין ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני).

לטענתו, רוזנטל הערים עליו ועל חברי הועדה האחרים כשהציג בפניהם מסמך מזויף, כדי להכשיל אותם ולהוציא מהם אישור לביקור פיקטיבי באוסטרליה במסגרת תחקיר של ערוץ 2 על נסיעות ח"כים לחו"ל.

בתחקיר הוצגו 12 חברי כנסת שהסכימו לנסוע לכנס על חיות כיס באוסטרליה בשבוע העמוס ביותר במשכן למרות שההזמנה הגיעה מארגון פיקטיבי.

"לא העליתי בדעתי שח"כ שנלחם שנים נגד השחיתות הציבורית, יגיש לועדת האתיקה מסמך פיקטיבי של בקשה לטוס לכנס באוסטרליה במימון ארגון מקומי. ההתנהגות הזו מהווה בעיני חציית קו אדם והטעייה של הוועדה האמונה על הקוד האתי. כשעומד מולך ח"כ שנחשב בעל יושרה ובהתנהגותו גורם לביזויה של הכנסת, זה מאד מכעיס", אמר וקנין לעיתונאי גדעון אלון.

וקנין ציין כי העונש המינורי יחסית שהוטל על רוזנטל נובע מעברו הנקי, "אילו היה מדובר בח"כ אחר, היינו מטילים עליו עונש חמור יותר, של הרחקה למשך חודש ימים מכל דיוני הכנסת ואולי אף קנס כספי, אבל כיוון שזו הפעם הראשונה שוועדת האתיקה דנה בעניינו, החלטנו להסתפק בנזיפה חמורה".

בהמשך דוחה וקנין את הטענה שהועדה היא חותמת גומי, "זה לא נכון, אנחנו פוסלים חלק מהבקשות. בכנסת הנוכחית במהלך פחות משנתיים הוגשו לנו יותר מ-500 בקשות לנסיעה לחו"ל מתוכן אישרנו כ-350 בקשות. אנחנו דורשים מכל מי שרוצה להיענות להזמנה שניתנה מגוף ציבורי בחו"ל להעביר לנו את פרטי המזמין, מה מטרת הנסיעה, כמה ימים היא תימשך ואם הוא זקוק לסיוע משגרירות ישראל באותה מדינה".

אנחנו גם דורשים מהח"כ להעביר את התוכנית המלאה של הביקור והפנייה המקורית של הגוף המזמין. הסיבות שבהן איננו מאשרים בקשות הן: א) כשהמזמין הוא גוף עסקי ויש בהזמנה משום ניגוד עניינים או טובת הנאה לח"כ. ב) במקרים שבהם ההזמנה היא לכנס של שבוע ימים למשל אבל מהתוכניה מתברר שהכנס יימשך רק יומיים ושאר הימים מיועדים לטיולים", הוסיף.

אתה יכול לתת לי דוגמא להזמנות שח"כים קיבלו ואתם מנעתם את נסיעתם?

"בהחלט. כמה ח"כים ביקשו לנסוע לכנסים בחו"ל שמארגנת לשכת עורכי הדין. לא אישרנו את הבקשות האלה כי אינני חושב שראוי שלשכת עורכי הדין תממן נסיעתם של ח"כים לחו"ל. ביקשתי מהיועץ המשפטי לכנסת איל ינון שיבקש מלשכת עורכי הדין להפסיק להזמין ח"כים לכנסים בחו"ל. אנחנו לא חותמת גומי לאישור נסיעות ח"כים לחו"ל".