כך נתפסה חוליית גנבי רכב ערבים
צילום: דוברות המשטרה

במסגרת הלחימה בפשיעה והגברת פעילות האכיפה כנגד גניבות כלי רכב, ערכה המשטרה מבצע מיוחד בירושלים ובסביבתה במהלכו נתפסה כנופיית גנבי רכב מתוחכמת ומאורגנת.

החקירה הובילה למעצר של שלושה חשודים, תושבי מזרח ירושלים (בית חנינא וסילוואן), אשר על פי החשד פעלו אל מול גורמים ברשות הפלסטינית בשיטה מתוחכמת שהתבססה על פיצוח ופריצה למחשבי חברת יצרניות כלי הרכב בחו"ל - ועל ידי כך השיגו גישה ישירה למאגר נתוני כלי הרכב ברחבי העולם.

בנוסף, השיגו החשודים את מספר קוד מפתח הרכב ממוסכים מורשים המטפלים במכוניות מסוגים שונים.

מהחקירה עולה כי חברי הכנופיה פעלו בשני צוותים - אחד מהם סייר בשטח, איתר את כלי הרכב, העתיק את מספר השילדה שלו והעביר הפרטים לצוות המקביל הנמצא בשטחי הרשות.

בשלב זה ועם קבלת פרטי הרכב, ביצעו החשודים עשרות חדירות שלא כדין למחשבי החברה בחו"ל ובכך השיגו לידיהם את כלל נתוני הרכב כולל קוד מפתח הרכב, אשר שוכפל והועבר לחוליה בארץ.

מהחקירה עולה כי לאחר שקיבלו לידיהם חברי החוליה את מפתח הרכב ועליו מספר הרכב ופרטיו, היו מגיעים לכתובת בה אותר הרכב - מציבים תצפיתנים שווידאו כי בעלי הרכב אינם בסביבה - נכנסים לרכב באמצעות המפתח המשוכפל שהיה בידם, מנטרלים את מערכת האבטחה וגונבים אותו. מיד אחר כך הועבר לשטחי הרשות.

עד כה ידוע למשטרה על עשרות כלי רכב, רובם מדגמים חדשים ויוקרתיים, שנגנבו באותה השיטה בירושלים וביישובים סמוכים.

במסגרת החקירה ביצעו השוטרים פשיטה על מוסך בדרום העיר וגבתה עדויות מבעלי תפקידים ועובדים בו.

החקירה נוהלה תוך עדכון שוטף של נציגי ויבואני חברות כלי הרכב בארץ, אשר עמדו בקשר עם בעלי החברה בחו"ל.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "המשטרה רואה בחומרה רבה את השימוש הפלילי בטכנולוגיה מתקדמת במטרה להונות ולגנוב רכוש פרטי ובכך לפגוע באזרחים תמימים וכן קשר עם בעלי ועובדי מוסכים שעל פי החשד העבירו מידע לחשודים".

"הפעילות המורכבת והנחושה של המשטרה שהובילה למעצרם של ראשי הכנופיה חשפה את שיטת גניבת כלי הרכב ומנעה פגיעה נוספת ברכוש הציבור", לשון תגובת המשטרה.