ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליצילום: הדס פרוש, פלאש 90

סגנית שר החוץ חוטובלי ומנכ"ל המשרד יובל רותם נועדו היום (שני) יחד עם שר האוצר משה כחלון ועופר מרגלית, סגן הממונה על התקציבים באוצר. בפגישה נידון המשבר התקציבי של משרד החוץ.

חוטובלי אמרה לשר ולסגן הממונה כי "זו שנה אסטרטגית למדינת ישראל. דווקא בשנה בה מציינים יובל לאחדות ירושלים וחיזוק ההתיישבות ביהודה ושומרון, משרד החוץ אמור להיות חוד החנית בממשלה שמוביל את קמפיין הפרויקטים שיקדמו את מעמדה הריבוני של ירושלים בקהילה הבינלאומית".

לדבריה "ירושלים זקוקה לתקציב הזה כדי להיאבק בתעמולת הכיבוש הפלסטינית, ומשרד החוץ דורש 50 מיליון שקליםלקמפיין זה לשנה הקרובה".

סגנית השר חוטובלי הוסיפה כי אי אפשר לדבר על מעמדה של ירושלים מבלי שיהיה תקציב לקידומה בעולם, בייחוד כאשר נשמעות הכוונות מצד ארצות הברית להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים.

בנוסף, עלה נושא שכר השליחים של משרד החוץ בחו"ל - לצד דרישה למנוע את הקיצוץ הצפוי בשכרם. הוחלט לגבש צוות פעולה בין משרד החוץ למשרד האוצר בסוגייה זו.

סגנית שר החוץ הבהירה בתום הפגישה כי "ללא תקציבים ראויים, לא ניתן יהיה לבצע מדיניות חוץ ראויה לשמה, אשר תקדם את מעמדה הבינלאומי של ישראל".