שמיר. הביס בדרך לרבע הגמר
שמיר. הביס בדרך לרבע הגמרצילום: דודי אוחיון, מנהלת הלגיה

הושלמה תמונת רבע גמר גביע המדינה שבכדורסל. התמונה הושלמה הערב (שני) עם העפלתה של הפועל חולון אל שלב רבע הגמר, שם תשחק מול הפועל באר שבע הסינדרלה התורנית שאמש הדיחה את האלופה מראשון לציון.

החולונים היו גדולים מדי על האורחים מאילת, כשמעל כולם בלט דווקא שחקנה של אילת בעונה שעברה, קאליף ווייאט. ווייאט היה בלתי ניתן לעצירה כשאל 29 הנקודות שלו, הוסיף 9 אסיסטים ויחד עם ג'יימס בל שהיה מצויין כשסיים עם 16 נקודות קריטיות, ניצחו לבדם כמעט את הדרומיים.

הניצחון ויכולת השחקנים היא הדבר הטוב היחידי שבחולון ייקחו מהמשחק הזה, כשמבחינתם קרה דבר נורא כשפול דילייני. הגארד האמריקאי של הקבוצה נפצע בברכו וקיים חשש כבד כי הוא סובל מקרע ברצועה בברך.

10 דקות ראשונות של משחק הסתיימו בתוצאה שבישרה על הבאות, כשהחולונים המקומיים הובילו במעט, 12:18.

האילתים עוד הצליחו להשוות ואף להפוך את התוצאה בפתיחת הרבע השני, ועם הפציעה של דילייני נראה היה שחולון תפסיד את המשחק. למעשה, דווקא פציעתו של הרכז המוכשר ואחד המנהיגים בחולון העונה, חיברה את השחקנים עוד יותר ואלה ירדו להפסקת המחצית כשהם לוהטים עם 28:42.

גם רבע שלישי סביר של האורחים מהדרום לא הספיק להם לבצע מהפך, כשאלה נותרו במרחק מחולון עם 53:65.

ברבע האחרון ירד ההפרש לחד ספרתי, בעיקר בזכות רוברט רות'בארט, אבל שחקני חולון לא עשו רושם שהם מוכנים לוותר על המקום שלהם ברבע גמר גביע המדינה שבכדורסל וחזרו לקלוע בלי הפסקה. בסיום, 70:91 לחולון שתפגוש בשלב הבא את באר שבע מהליגה הלאומית.