חבר הכנסת הערבי באסל גטאס נחקר היום (שלישי) באזהרה במשך מספר שעות, במשרדי יחידת להב 433. החקירה נערכה באישור היועץ המשפטי לממשלה.

גטאס חשוד בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר. על פי החשד, החדיר חבר הכנסת טלפונים וכרטיסי סים למחבלים הכלואים בבית הכלא קציעות.

יו''ר ועדת החוץ והביטחון, ראש השב"כ לשעבר ח''כ אבי דיכטר אמר הבוקר כי ''אסור שכף רגלו של גטאס תדרוך בכנסת – עלול להבריח אמצעי לחימה שיביאו לפגיעה בנבחרי הציבור''.

ח''כ דיכטר הסביר כי ''גטאס מהווה סיכון אמיתי. כחבר כנסת הוא נהנה לא רק מחסינות כשהוא בא לבקר מחבלים בבתי כלא, אלא גם כשהוא נכנס לכנסת ללא שום בידוק. סלולר זה לא רק אמצעי דיבור אלא כלי לחימה של טרוריסטים שמשתמשים בו כדי להפעיל מחבלים בשטח.

''האיש הזה יכול להיכנס לכנסת עם כלי לחימה, להפקיד אותם אצלו במשרד, ואחרי זה יכול לבוא מישהו ולבצע את זממו – ומכאן אפשר לפגוע חלילה בראש ממשלה או בכל אחד אחר. אסור שכף רגלו תדרוך בכנסת'', הזהיר.

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט קרא היום להוציא מפלגת בל"ד, אליה משתייך גטאס, מחוץ לחוק. "התנועה הזו שקוראים לה בל"ד, הם לא נאמנים למדינת ישראל. צריך להוציא אותם מהחוק", אמר גלנט לגלי צה''ל.

לדבריו, "צריך להעמיד את באסל גטאס לדין. לו זה היה תלוי בי, הייתי שולח אנשים להביא לישראל את עזמי בשארה ולהעמידו לדין".