ועדת הכנסת: יפסקו ביקורי הח"כים אצל מחבלים

בתום דיון סוער החליטה ועדה הכנסת כי היא מתנגדת לקיום ביקורים של חברי כנסת אצל אסירים ביטחוניים, כהגדרתם על ידי שירות בתי הסוהר, וסבורה שיש בביקורים גיבוי ועידוד לאותם אסירים, למעשיהם ולשולחיהם.

עוד נקבע כי ועדת הכנסת, כוועדה האחראית על נושא חסינות חברי הכנסת, קובעת כי ביקורי אסירים ביטחוניים, אינם חוסים תחת הגדרת חסינות חברי הכנסת, וזאת בשל הפגיעה שעלולה להיגרם לביטחון המדינה כתוצאה מביקורים אלו, לפי חוות הדעת של שירותי הביטחון.

עם זאת, הוועדה אישרה את הצעת השר לביטחון הפנים, לקבוע בתיאום עם יו"ר הכנסת ויו"ר ועדת הכנסת ויו"ר וועדת ביקורת המדינה, מספר בעלי תפקידים מקרב חברי הכנסת, קואליציה ואופוזיציה כאחד, שלהם תינתן האפשרות לקיים ביקורים אצל אסירים ביטחוניים, על מנת להבטיח פיקוח פרלמנטרי נאות על תנאי כליאתם.

השר גלעד ארדן הצהיר בדיון כי ביקורי חברי כנסת ערביים אצל אסירים בטחוניים - "מייצרים פגיעה במדינה ובכנסת".

השר לביטחון הפנים הוסיף כי "כל אחד צריך לשאול את עצמו מה זה עושה לכנסת שח"כ הולך ופוגש אסירים בטחונים שעשו מעשים נוראיים. בשום מקום בעולם אין תופעה של אנשי פרלמנט שהולכים לבקר אסירים ביטחוניים".

הוא גילה כי "השב"כ מבקש מהכנסת לאסור באופן גורף על ח"כים לבקר אסירים בטחוניים, משום שקיים חשש ממשי לפגיעה בביטחון המדינה".

ח"כ שולי מועלם רפאלי הוסיפה בדיון כי "ח"כ גטאס ביקר אצל וואליד דקא שרצח באכזריות את משה תמם הי"ד. הביקור שלו הוא הזדהות עם האסיר שרצח את תמם. מה יותר הסתה מזה?".