חלוקת עצי אשוח בירושלים
חלוקת עצי אשוח בירושליםצילום: רויטרס

דב קלמנוביץ', המשנה לראש עיריית ירושלים ויו"ר הבית היהודי בבירה, לא מתנגד להחלטת העירייה לחלק עצי אשוח לנוצרים בעיר העתיקה ומסביר מדוע לא יקח חלק בטקסי "חג המולד" אליו הוזמן.

בראיון לערוץ 7 הוא מתייחס לאיסור של רבני העיר להציב עצי אשוח בבתי המלון. "קטונתי מלחוות את דעתי על ענייני הכשרות בעיר, זו לא סמכותי. יש רבנים בירושלים ומועצה דתית ואנחנו נשמעים להלכותיהם ואוכלים מכשרותם. את תנאי הכשרות הם יקבעו וגם את סוגיית עצי אשוח זו סמכותם.

''אני סומך את ידי על הרבנים הראשיים לירושלים ומה שהם אומרים ומצטטים זו אמונת חכמים שאנחנו מחויבים לקבל את מרותם", מדגיש.

קלמנוביץ' סבור שאת התושבים הנוצריים של ירושלים צריך לכבד, "אני נציג של אוכלוסייה וכמו שמחלקים סכך ליהודים לפני סוכות כך שיחלקו עצי אשוח לנוצרים בעיר. צריכים לכבד את כולם וגם לספק את הצרכים הדתיים של כל אחד ואחד לפי דתו".

לדבריו לטקסים של הנוצרים הוא לא מתכוון להגיע על אף שהוזמן לרבים מהם. "כיהודי גאה אני לא מגיע לעבודה זרה ולא אשתתף בשום טקס, גם לקבלת הפנים של האפיפיור הוזמנתי ולא הגעתי. אני שואל את רבותיי והם מורים לי כיצד לנהוג.

"אף על פי כן אני אומר שלחלק עצי אשוח לאנשים פרטיים - אין לי עם זה בעיה. ראשי הכנסייה בירושלים אמנם חייבים מיליונים לארנונה אבל זה לא צריך לבוא על חשבונם של התושבים הבודדים שרוצים עצי אשוח".

ממשרד התיירות נמסר כי "ההחלטה להציב עצי אשוח בבתי מלון שבהם מתארחים תיירים נוצרים, אשר מגיעים לבקר בישראל לרגל חג המולד והשנה החדשה, נתונה לכל מלון על פי הקהל המגיע אליו. גם במדינות שאינן נוצריות, לרבות במדינות המפרץ, נהוג להציב עצי אשוח בבתי מלון שבהם מתארחים אורחים נוצרים. אנו מקבלים בברכה את רבבות הצליינים אשר עתידים להגיע לישראל".