גורמים מדיניים בירושלים מתייחסים היום (חמישי) לאפשרות המסתמנת בשלב זה כבעלת סיכוי גבוה, לפיה יבחר נשיא ארה"ב ברק אובמה שלא להטיל ווטו על הצעת ההחלטה המצרית במועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות.

לדברי אותם גורמים, "זהו נסיון אחרון של הנשיא אובמה 'לעשות משהו' נגד ההתנחלויות".

"ישראל מצפה שארה״ב תעמוד במדיניות ארוכת שנים שלה, שחוצה ממשלים, לפיה משא ומתן מקיימים באופן ישיר", הוסיפו הגורמים. "בדיוק כפי שהנשיא אובמה אמר בנאום באו"ם ב 2011".

הגורמים מדגישים עוד, "אם ארה"ב לא תטיל וטו יש כאן הפרת התחייבות שלה. זו תהיה נטישת עמדה מסורתית, רגע לפני חילוף ממשלים".

השר גלעד ארדן אמר לקראת ההצבעה, "ההצעה המצרית שתעלה להצבעה במועצת הביטחון מהווה שיא חדש במסכת הצביעות של האו"ם. בזמן שאלפי אזרחים חפים מפשע נטבחים בסוריה ובעירק, והטרור מכה ברחבי אירופה, האו"ם בוחר לקדם החלטה נגד ישראל שכוללת גם קריאה לחרם על יו"ש. חרמות מכל סוג שהוא, יפגעו אך ורק בעשרות אלפי העובדים הפלסטינים המתפרנסים באזורי התעשייה המשותפים, ובמאמצים להחיות את התהליך המדיני".

לדבריו, "מי שבאמת תומך בשלום חייב לדחות את ההחלטה הזו, ואת כל המאמצים הבזויים לקדם חרם נגד ישראל דרך האו"ם. הנשיא אובמה ומדינות רבות בארה"ב כבר אישרו חקיקות ההמתנגדות לכל סוגי החרמות. אני קורא לממשל האמריקאי להטיל מיידית וטו על ההחלטה".