ח"כ נורית קורן
ח"כ נורית קורןצילום: אלירן אהרון

ח"כ נורית קורן (הליכוד) מתכוונת להילחם עד לקיום ההבטחה שלטענתה ניתנה לה על ידי ראש הממשלה להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא ילדי תימן והבלקן.

לאור סירובו של יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן להקים את הוועדה, היא עזבה אתמול את משכן הכנסת בזמן ההצבעה על התקציב.

"למרות ההבטחות להקים ועדה בכנסת נוקטים בסחבת כבר חמישה חודשים", אומרת קורן לערוץ 7. "ראש הממשלה הביע נכונות והורה על הקמת הועדה, אני לא ביקשתי תקציבים או כסף - אני מבקשת להקים ועדה למען הציבור בישראל, למען אלפי משפחות שאיבדו את יקיריהן, למען ילדים מאומצים שנגזלו ממשפחותיהם האוהבות וכיום הם רוצים לפתוח את התיקים ומשרד הרווחה לא מאפשר להם, הם רוצים לדעת מי ההורים הביולוגיים שלהם".

לדבריה היעלמותם של הילדים מסקרנת את כל העדות, "מהרגע שנכנסתי לכנסת התחלתי להעלות לסדר היום את פרשת ילדי תימן מזרח ובלקן. זה לא רק תימנים אלא מכל העדות, גם אשכנזים. הצלחנו בצעד הראשון להסיר את החסינות מכל המסמכים של ועדת כהן-קדמי ואני רוצה להודות לראש הממשלה שנרתם להסרת החיסיון ולשר צחי הנגבי שעשה ככל יכולתו.

"הצו לפתיחת הפרוטוקולים ממתין לחתימתו של ראש הממשלה והציבור יוכל בקרוב להיכנס לאתר האינטרנט ולצפות ב-400 אלף מסמכים", סיפרה.

לטענת ח"כ קורן אין די בחשיפת הפרוטוקולים, והיא מזהירה שללא ועדת חקירה הפרשה הכאובה לא תבוא לסיומה, "הרי אף אחד לא מצפה שאנשים בני 80 שיכנסו לאתר האינטרנט יוכלו לקבל תשובות לאן נעלמו ילדיהם, ומה עם כל התלונות החדשות שהתקבלו אצלי בלשכה? מי יטפל בן?

"יש היום כל מיני עמותות וולנטריות שעושות בדיקות די.אן.איי. אבל זה ממש לא מספיק. צריכים סוף סוף לפתוח את האמת ולא לטייח כפי שעשו הוועדות הקודמות שלא נתנו תשובות מה עלה בגורלם של הילדים והמשפחות שחייהן נהרסו. יש ילדים מאומצים שלא יודעים מי הוריהם.

"הועדה שתוקם צריכה לתחקר ולקבל תלונות חדשות לקרוא את המסמכים ולהתחקות אחרי האמת. הועדות שקמו במהלך השנים טייחו את האמת והגיע הזמן שהמשפחות ידעו סוף סוף את האמת".

ח"כ קורן אומרת שהיא לא מצליחה לישון בלילות לאור סיפורי הזוועות, "אמא אחת סיפרה לי שהיא מצאה את הילד שלה בבית יתומים, לקחה אותו וברחה מהחלון. יש כיום 50 אלף אנשים שרוצים לעשות את בדיקות הדי.אן.יי. אבל אין מי שיעשה אותן.

"אני לא ישנה בלילות מכל הסיפורים האלה - איך לקחו את הילדים מההורים - ולכן אני קמה היום ואומרת שאחרי שישים שנה הגיע הזמן לחשוף את כל האמת. לצערי יש היום כשלים בירוקרטיים שמונעים את הקמת הוועדה למרות שכולם כולל ראש הממשלה תומכים בזה.

"אני רוצה שהוועדה שתקום תרכז את כל התלונות ואת בדיקות הדי.אן.איי., יתמנו גם חוקרים שיחקרו ויעשו את כל ההתאמות הוועדה תהיה שקופה לגמרי. לכנסת יש משאבים לחקור את זה, אני ביקשתי שהועדה תקום לשנה ואם יהיה צורך להאריך, שר האוצר אמר לי שהוא ייתן כל תקציב שנדרש לנושא הזה".