אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: Abir Sultan/Flash 90

במהלך חג החנוכה יפתח צה"ל לרווחת המטיילים חלק משטחי האימונים ברחבי הארץ. ההגעה והשהות בהם מחייבים אישור מסודר מצה"ל.

במהלך החג יתקיימו כסדרם אימונים בחלק משטחי האש, לרבות אימונים באש חיה כחלק מהמוכנות וההיערכות הביטחונית הכוללת. בהתאם לכך, מתבקשים המטיילים לנהוג בזהירות ובהתאם להנחיות ולוודא כי אינם נכנסים בשוגג לשטחי אימונים של צה"ל.

ניתן לקבל מידע על שטחי האימונים שייפתחו במוקדי הטלפונים לפי החלוקה לאזורים, כמפורט בסוף ההודעה.

כל כניסה לשטחי האימונים של צה"ל מחייבת תיאום מראש וקבלת אישור בכתב מצה"ל. כניסה לשטחי האימונים ללא תיאום מסכנת את חיי המטיילים ומהווה עבירה על החוק.

דובר צה"ל מבקש להדגיש בפני ציבור המטיילים כי קיים איסור לחצות גדרות ולהיכנס למקומות מגודרים ומשולטים, ובהם שדות מוקשים המסומנים באמצעות גדר תיל ושילוט צהוב-אדום. חשוב לדעת כי קיימת סכנה מהיסחפות מוקשים בעקבות הגשמים.

בנוסף, על אזרחי ישראל לנהוג בזהירות ובהתאם להנחיות ולוודא כי אינם נכנסים בשוגג לשטחי A שבאזור יהודה ושומרון, פעולה המהווה עבירה על החוק בהתאם לצו מפקד פיקוד המרכז. שטחי A מסומנים בשילוט אדום המזהיר מפני סכנת חיים.

כמו כן, בהתאם להחלטת מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, ובהתאם להערכת המצב בצה"ל הוחלט על פתיחתו של כביש 10 לתנועה במקטע שבין עזוז, דרך הר כרכום ועד מפגש הצירים 10 ו-12 במהלך חג החנוכה, בין התאריכים 23.12.2016-31.12.2016.

לשם תיאום כניסה למסלולים ולמעיינות או באירועים חריגים במרחב יהודה ושומרון, יש ליצור קשר עם המוקדים האזרחיים במספר 1208. בנוסף, במהלך החג יתאפשרו טיולים מאובטחים במרחב איו"ש.

מספרי טלפון לבירור ולתיאום:
דרום-08-9902926/7
מרכז-02-5305042
צפון-04-6979007