יגאל גואטה
יגאל גואטהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

גזענות בביתר עילית: אדם שביקש לשפץ דירתו בעיר החרדית, אולץ על ידי שכניו לחתום על מסמך שבו התחייב לשמור על ניקיון הבניין ואף לא להשכיר או למכור את הדירה לבני עדות המזרח.

"אני החתום מטה מתחייב להשתמש בניסור ביהלום בשביל פריצת דלת להרחבה, כמו כן לשמור על ניקיון הבניין ולא למכור או להשכיר לאוכלי קטניות (הכוונה לבני עדות המזרח האוכלים בפסח קטניות - מ.ל.)", לשון הסעיף שפורסם באתר החרדי 'כיכר השבת'.

בתגובה תקף ח"כ יגאל גואטה (ש"ס) את התופעה המגונה. "זו בושה וחרפה שדווקא בציבור שלנו שנאבק בגזענות ואמור לשדר את הצד החזק של בן אדם לחברו ו"ואהבת לרעך כמוך" אנחנו נחשפים פתאום לכותרות כאלו", כתב בדף הפייסבוק האישי שלו.

"והפעם על דייר בבנין מגורים שמתחייב לדיירים לא להשכיר דירה לכל אחד המשתייך לבני עדות המזרח. אבל הגדיל לנהוג בגזענות בשיטה חדשנית באיצטלא דרבנן, לאחר שהמילה פרענק וספרדי יוצרים בעיה בכדי להשיג את המטרה מעתה אל תקרי פרענק או בן עדות המזרח אלא 'אוכל קטניות'".

לדברי גואטה, יש להילחם ולגנות את התופעה. "וכבר נאמר מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו. אני חושב שאסור שהדבר יעבור בשתיקה. ציבור בני התורה הספרדים לא יהיה אסקופה נדרסת יותר, לא בחינוך לא בעבודה, וכל שכן לא במקום מגוריו".