הרב הלל הורוביץ

ראש מועצת בתי העלמין בירושלים, הרב הלל הורוביץ, פועל רבות כדי להגביר את האבטחה בהר הזיתים ולאפשר הגעה המונית ובטוחה של יהודים אל ההר - אחד מבתי העלמין הקדומים ביותר.

בשל טרור האבנים מצד הערבים המתגוררים באזור, "במשך שנים רבות יהודים פחדו להגיע להר הזיתים, לא הגיעו לקברי צדיקים ואפילו לא לאזכרות", מספר הרב הורוביץ לערוץ 7.

לדבריו כשיהודים מדירים את רגליהם מהר הזיתים, הקושי הביטחוני רק מתחזק. "הערבים מבינים שהיהודים מפחדים אז הם עוד יותר מפחידים אותם".

בשנתיים האחרונות פועל הרב הורוביץ לשנות את התמונה, "על ידי אירועים ציבוריים גדולים, הילולות גדולות ואירועי תרבות שמחברים אותנו לאנשי השם ולדמויות שקבורים כאן. ככל שהתנועה פה תהיה יותר סדירה עם יותר מבקרים, הערבים יבינו שחזרנו הביתה, חזרנו לשורשים, חזרנו להוד ההיסטורי שטמון כאן בהר הזיתים. ככל שנתמיד במהלך הזה נראה שינוי דרמטי במצב הביטחוני''.

בתקופה זו מגדרת מועצת בתי העלמין את כל המורדות המזרחיים של הר הזיתים בשל הקרבה לאוכלוסייה ערבית שממנה יצאו מפגעים וחיללו את הקברים. "ברוך ה' הצלחנו להכחיד את התופעה הזו", הוא מספר.

"אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מצוין עם המשטרה. כשהמשטרה רואה את התנועה של היהודים אל ההר המוטיבציה שלה מתחזקת. ישנם יותר כוחות, יותר מודיעין, יותר נוכחות על צירי העליה להר הזיתים. ברוך ה' כמעט אין אירועי ביטחון. כבר שנה וחצי לא שמענו על פגיעה בקברים. גם זריקות האבנים פוחתות והולכות.

"אני מאוד מקווה שהציבור ימשיך לפקוד את הר הזיתים", מדגיש הרב הורוביץ ומספר על טקס הדלקת נרות חנוכה שיתקיים ביום ראשון הקרוב במלון "שבע הקשתות" בהר הזיתים, אליו נרשמו 400 בני אדם שצפויים להשתתף לצד השר זאב אלקין והאלוף במיל' עוזי דיין. (האירוע יועבר בשידור חי בערוץ 7)

"הר הזיתים זה הבסיס שלנו כאן בירושלים, כאן טמונים 300 שנות היסטוריה של העם היהודי, כל ענקי הדורות שעלו לארץ ישראל קבורים כאן בהר הזיתים - אנשי השם, דמויות המופת, דמויות לאומיות ותורניות. אנחנו לא יכולים להתנתק מהשורשים האלה".

הרב הורוביץ מסיים בקריאה לציבור: "אני קורא לאנשים לעלות להר הזיתים, לחזק את הביטחון וברוך ה' אף לאחד לא קרה שום דבר מאז שאנחנו מארגנים את האירועים כאן. כולם באים וחוזרים בהתלהבות ובהתרגשות ומחכים לפעם הבאה".