הרב שמואל רוזנברג
הרב שמואל רוזנברגצילום: באדיבות המשפחה

מוקירי זכרו ובני משפחתו של הרב שמואל דב רוזנברג זצ"ל, רב בית כנסת תפארה וראש מדור הלכה בצה"ל לשעבר, גדשו השבוע את אודיטוריום אולפנית 'ישורון' באזכרה לציון יום השנה לפטירת הרב.

רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, פתח את הערב ודיבר על פרשיית שמעון ולוי ואנשי העיר שכם, ומחלוקת הראשונים על גדרי קבלת המצוות בגיור הנובעת מתוך פרשייה זאת. הרב ציין את המורכבות ואת החשיבות הקיימת בהנהגת מידת השלום בעבודה הרבנית תוך עמידה על העקרונות ודקדוק ההלכה. הרב ציין שהרב רוזנברג ניחן בשילוב זה, כ "איש הלכה ואיש הליכות" בתפקידיו בצבא ובפסיקה כראש מדור הלכה בצה"ל, בעבודתו היסודית ברבנות הקהילה ובמסגרת תפקידו במועצה הדתית בעיר.

הרב מאיר גולדוויכט, ראש ישיבה ב'ישיבה אוניברסיטה' נשא שיחה על משמעות חג החנוכה כחג המחבר את האור שנברא בששת ימי בראשית עד האור שעתיד להתגלות לעתיד לבוא. הרב סיפר על היכרותו רבת השנים את ידידו, הרב רוזנברג והתייחס לדמותו המאירה, השלווה והנעימה ועל גישתו לכל אדם ולכל מצב מתוך ראיית הטוב. עוד ציין את היות הרב רוזנברג דמות שתמיד היה ניתן להתייעץ עימה ולשמוע עצה חכמה, שקולה וישרה של תלמיד חכם ופוסק הלכה.

הרב בנימין בארי, ר"מ בכרם ביבנה ודיין בביה"ד הגדול לשעבר, דיבר על תלמידו שאותו הכיר במשך שנים רבות כירא שמים, מדקדק במצוות ועל היותו מורה הוראה ומשמש ברבנות במשך שנים רבות.

הרב יעקב מרגלית, רב פרדס חנה וגיסו של הרב רוזנברג, דיבר על כך שמי שיש בו יראת שמים דבריו נשמעים קודם כול לעצמו. כלומר, תורתו מופנמת לעומק חייו ומעשיו מתאימים להשקפתו. כך אצל הרב רוזנברג, שידע לעמוד בתוקף על עקרונותיו בד בבד עם היותו בעל אישיות נעימה ושלווה.

את הערב הנעים הזמר ישראל פרנס, ידידו של הרב רוזנברג, בשירי שבת ושירי התעוררות. במהלך הערב עלו לבמה בני המשפחה ושרו שירים וניגונים מבית אביהם.

אחד הרגעים המרגשים היה כאשר הוקרנה על המסך מצגת על תולדות חיי הרב, ולאחר מכן סרטון מלפני שנתיים בו הרב מצולם כשהוא דורש בדברי תורה ושר ניגונים יחד עם בני משפחתו. בהמשך הערב נשאו נציגי המשפחה דברים ונערך סיום מסכת על ידי בנו.

עם סיום האירוע, קיבלו המשתתפים את הספר "שמואל בקוראי שמו", שיחות לשבתות ולמועדים. הספר נערך על ידי בני משפחת הרב, ובו חלק משיחותיו הרבות של הרב שנאמרו במהלך השנים בתפקידיו השונים של הרב. בשער החותם את הספר הובאו הספדים ודברי זיכרון לרב.

המשפחה מציינת כי "דבריהם המעוררים של הרבנים, השירים וזכר דמותו ומידותיו של הרב רוזנברג זצ"ל, הותירו רושם עמוק ויצרו תחושת התעלות והתרוממות רוח בקרב המשתתפים".