מסירות וזריזות. בית הדין הרבני בתל אביב
מסירות וזריזות. בית הדין הרבני בתל אביבצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

דיין בית הדין הרבני האזורי בתל אביב נסע ביום שישי בשעה חמש לפנות בוקר לשדה התעופה על מנת לקבל גט שליחות ומסר אותו לאישה בביתו הפרטי שעות ספורות לאחר מכן - עוד באותו היום.

סיפור המעשה התחיל לפני כשנתיים, אז נישאו בני הזוג, שניהם ישראלים וצעירים זה לזה. לאחר זמן קצר נתגלעו ביניהם מחלוקות, שלדברי האשה אף גלשו לאלימות.

האישה החליטה להתגרש ופתחה תיק גירושין בבית הדין הרבני בתל אביב, אולם הבעל בתגובה ירד למחתרת, עקבותיו נעלמו ולא ניתן היה להשיג אותו, תוך שהוא משאיר אחריו חובות כספיים גדולים שנוצרו מעסקאות כלכליות שלא צלחו.

המקרה הגיע לפתחו של בית הדין הרבני בתל אביב, אולם לאור העובדה שהבעל לא התייצב לדיונים ולמעשה נעלם - הופנה התיק לטיפול אגף העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים שהחל בתחקיר מקיף ובאיסוף נתונים מהשטח. לפני ימים ספורים התברר לבית הדין כי האיש נמלט באופן לא חוקי מהארץ ויצא את גבולות ישראל. במקביל התברר כי הבעל שוהה בישיבה לחוזרים בתשובה בצרפת.

בית הדין פנה לבית הדין בפאריז, על מנת שהדיינים ישכנעו את הבעל לתת גט, ואכן בית הדין בפאריז התכנס ביום רביעי האחרון, לישיבה שלא מן המנין, ושכנע את הבעל לתת גט. בסוף השבוע האחרון הוחלפו בין הבעל לאשתו נוסחי הסכם הגירושין שנחתמו על ידי שני הצדדים, ושעות ספורות לאחר מכן נכתב הגט בבית הדין בפאריז. דיין בית הדין בפאריז, שממילא אמור היה להגיע לארץ עוד ביום שישי לפנות בוקר, הביא עמו את הגט.

הגט נאסף משדה תעופה על ידי אב בית הדין הרבני בתל אביב, וכדי למנוע תקלות, הזמין הדיין לביתו שני דיינים נוספים, שני עדים ושליח, וכך נמסר הגט לאשה בבוקרו של יום שישי, בביתו של הדיין בבני ברק. האישה הופיעה עם הוריה, ואם האישה התבטאה כי ארע כאן היום נס חנוכה.

מנהל בתי הדין הרבניים הרב שמעון יעקבי בירך על מתן הגט המהיר ואמר "מדובר במקרה שהגיע לאגף העגונות של בתי הדין הרבניים לפני פחות מחודש. באמצעות עבודה זריזה ויעילה, הצלחנו לאתר את האיש, ובאמצעות שליח לאפשר את הגט במהירות האפשרית. יש לציין את מסירותו הרבה של אב בית הדין שמצא לנכון לנסוע לשדה התעופה ולזמן עוד באותו היום את האישה לביתו הפרטי על מנת לסיים את עגינותה ולאפשר לה לפתוח פרק חדש בחייה".