טקס מצטייני המוסד
טקס מצטייני המוסדצילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן, העניקו הערב (שני) תעודות הצטיינות ל-12 עובדי המוסד המצטיינים לשנת 2016.

המצטיינים והמצטיינות, נשים וגברים, צעירים ומבוגרים, מגיעים ממגוון תחומי עיסוק במוסד. המצטיינים נבחרו בקפידה על-ידי פורום המנהלים הבכיר של המוסד, בשל עבודתם המשמעותית ותרומתם יוצאת הדופן למוסד ולמדינת ישראל.

בין המצטיינים, לוחם ולוחמת, שלקחו חלק בליבת העשייה המוסדית ובפעילויות אינטנסיביות ומורכבות. עליו נאמר כי הוא מקצוען, אמיץ, צנוע וישר, המהווה דוגמה ומופת לערכי המוסד. עליה נאמר כי בתעוזתה ונחישותה, היא מהווה מוקד ידע ומודל לחיקוי ללוחמים נוספים במוסד.

כמו-כן, לראשונה הוענקה תעודת הצטיינות לקצינת איסוף בעלת הישגים יוצאי דופן, שלקחה חלק במבצע מרשים וייחודי ובכך תרמה משמעותית לפעילות המוסד.

מספר תעודות הוענקו גם לקציני מחקר, שבפעילותם המקצועית סייעו לביטחון מדינת ישראל ולאנשי טכנולוגיה, שהיו מעורבים במספר פרויקטים רחבי היקף.

מצטייני המוסד: ''אומץ לב ותעוזה''

הטקס השנה שם דגש על שילוב כל יכולות המוסד, מכלל תחומי העשייה - מבצעים, טכנולוגיה, מחקר ולוגיסטיקה. כל אלו יחד, באומץ לב, יצירתיות ונחישות, מאפשרים מענה לכל משימה, בכל מקום, למימוש ייעודו של המוסד לביטחון מדינת ישראל.

המצטיינים והמצטיינות מאופיינים במקצועיות ויסודיות, ביצירתיות ודמיון, באומץ לב ותעוזה מחשבתית, במסירות ובהשקעה רבה מאוד.
נשיא המדינה בירך את המצטיינים ואמר: "יקיריי, כמי שניצבים בחזית העשייה הביטחונית של ישראל בזירה הבינלאומית, אתם יודעים היטב עד כמה תמונת האיומים עמה אנו מתמודדים השתנתה בשנים האחרונות''.

לדבריו האיום בפלישה צבאית קרקעית קונבנציונאלית הצטמצם מאד. ''איום טילי הקרקע קרקע, טק"ק, לוחמת הגרילה והטרור ורכישת יכולות מדינתיות בידיים לא אחראיות לא נעלמו, אולם מערכת הביטחון משתפרת ללא הרף בהתמודדות עמם תוך ביצוע התאמות מהירות ומתן מענה אפקטיבי ויעיל מול האיומים והדבר נכון גם ביחס ללוחמת העתיד, לוחמת הסייבר, שכבר נמצאת כאן איתנו''.

"לצד זה נותרנו עם האתגר האיראני להגמוניה ואף לפגיעה בישראל וכן שאלת הסכסוך ישראלי פלסטיני", המשיך הנשיא, "מבלי להמעיט ולו לרגע בחומרתם של האיומים שהזכרתי או בדחיפותם, עלינו להכיר בכך שישראל עומדת היום כאי יציב בלבו של אזור סוער, שסוע ומדמם. אם נחשוב שהיציבות הזו תעמוד לעולם וכי מעטפת הביטחון שהשכלנו לבנות תהיה סגורה באופן הרמטי, אנו עשויים לשלם מחיר כבד.

''יציבותנו הנוכחית והעוצמה שבצדה מספקות היום לישראל הזדמנות, הזדמנות נדירה, להושיט את ידינו אל מעבר למעטפת, לבצר שיתופי פעולה סמויים וגלויים, עם מדינות קרובות וגם רחוקות. זוהי עת רצון ביטחונית לישראל ועלינו לעשות הכל על מנת לנצלה לעתיד בטרם פורענות".

הנשיא הדגיש: ״החלטה 2334 של מועצת הביטחון, היא ללא ספק החלטה רעה לישראל ועלינו למקד את המאמצים במזעור הנזק. נער הייתי וגם זקנתי ובחמישים השנים האחרונות עמדנו כמדינה וכעם, כשהתקבלו בעולם לא פעם ולא פעמיים החלטות שפגעו במדינת ישראל. מנהיגי ישראל כולם, עמדו בפני החלטות לא קלות של אי הסכמה בינלאומית.

''בכל המקרים הללו ידענו להתמודד, להיות נחושים, לפעמים נשכנו את לשוננו, אך המשכנו להסביר ולהסביר, ולהסביר לעולם כולו את עמדתנו, את צרכי קיומנו, ואת צרכי הביטחון שלנו. נחישותנו, יקירי, קשורה קשר בל ינתק ביכולות שלכם, בעצמה שלכם ובמסירות שלכם. אתם אלה המאפשרים לכל הנהגה לקבל החלטות שקולות, באורך רוח, גם כאשר אנחנו מבקשים, לתת מענה הולם להחלטות ציניות המתקבלות כנגדנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס, ''מגיעות אליי החלטות והמלצות למבצעים, יש בהן הרבה תעוזה, הרבה דמיון, סיכון לא מבוטל, אבל מחושב ואתם מעזים וכולנו מנצחים וזה קורה בתדירות הולכת וגוברת. במודיעין, אנחנו במערכה מאוד מורכבת, יש בה יסודות טכנולוגיים, יש בה יסודות אנושיים, יש בה צורך לשלב בין המרכיב האנושי והמרכיב הטכנולוגי ואתם עושים את זה על הצד הטוב ביותר. אתם חלק אינטגרלי.

נתניהו הדגיש בפני המצטיינים, ''אתם עושים מלאכת קודש להביא מודיעין קריטי לביטחונה ולעתידה של מדינת ישראל. אומרים 'כי בתחבולות תעשה לך מלחמה', אבל אני מוסיף 'כי בתחבולות גם תמנע ממך מלחמה', ואנחנו מתברכים בפעילות שלכם בכל עת. אתם הדוגמה האופיינית והמובהקת של רוח המכבים''.

ראש המוסד, יוסי כהן, שהיה זה טקס הענקת התעודות הראשון שלו כראש הארגון, אמר "המוסד מתברך בשפע של אנשים מוכשרים, נועזים ומסורים ללא גבול.

''המצטיינים והמצטיינות מאופיינים במקצועיות ויסודיות, ביצירתיות ודמיון, באומץ לב ותעוזה מחשבתית, במסירות ובהשקעה רבה מאוד. שנים-עשר המצטיינים מייצגים חלק גדול מתחומי הפעילות של המוסד, היוצרים שרשרת שכל החוליות שלה חזקות ואיכותיות. המוסד פועל כאגרוף אחד, בחזית אחת, תוך שילוב כל יכולותיו'', הוסיף כהן.