תא"ל וינטר והרב בן דהן
תא"ל וינטר והרב בן דהןצילום: שמואל אדלר

בבית הכנסת החורבה בירושלים התקיים הערב (ראשון) טקס הדלקת נר חנוכה בהשתתפות לוחמי משמר הגבול, גבעתי, צנחנים וחיילים בודדים, במעמד סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן, רמ"ט פיקוד המרכז תא"ל עופר וינטר, הזמר דוד ד'אור וחבר הנהלת העיר ירושלים משה ליאון.

סגן שר הביטחון בן דהן אמר כי "בזכותכם חיילי צה"ל, מדינת ישראל מתקיימת יום יום ושעה שעה. בזכותכם, אזרחי ישראל יודעים שהם יכולים לחיות בארצם בביטחה. לחיילים הבודדים שבאו מחו"ל כדי לשרת יש זכות כפולה ומכופלת משום שהם באים לא בגלל חובת גיוס אלא בגלל הזכות של להגיע ולהגן על עם ישראל בארץ ישראל, גם אם הם חיים במדינה אחרת''.

על רקע ההחלטה השערורייתית נגד ישראל באו''ם אמר הרב בן דהן: "אני רוצה לברך אתכם שדווקא מבירת ישראל הנצחית נגיד לאומות העולם - לא כבשנו ארץ זרה אלא זאת ארצנו וחזרנו אליה כדי לא לעזבנה עוד לעולם. ירצו אומות העולם או לא - ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. זה ביתנו''.

''ככה נראית עיר הנצח'', אמר חבר מועצת העיר ירושלים משה ליאון. ''האו"ם יכול לומר מה שהוא רוצה, אבל ליבה של ירושלים, בבית כנסת 'החורבה' ששוקם מהריסותיו, חיילים בודדים שהגיעו ארצה כדי לשרת בצבא ההגנה לישראל מכל תפוצות העולם ממשיכים מסורת בת אלפיים שנה.

ליאון הדגיש כי "אין יותר נצח מזה, הנרות הללו הם העדות לכך שאנחנו עומדים להישאר כאן עוד הרבה שנים. חג חנוכה שמח!''.