השרה גמליאל בטקס הדלקת הנרות, בכותל המערבי
השרה גמליאל בטקס הדלקת הנרות, בכותל המערביצילום: דוברות המשרד לשוויון חברתי

השרה לשוויון חברתי ח"כ גילה גמליאל השתתפה הערב (שני) בהדלקת נר שלישי של חנוכה בכותל המערבי.

בטקס השתתפו גם הרב הראשי לירושלים הראשון לציון לשעבר הרב שלמה עמר, רבה של מגדל העמק הרב דוד גרוסמן, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ' ושר הביטחון ח"כ אביגדור ליברמן.

השרה התייחסה להחלטת מועצת הביטחון של האו"ם והבהירה כי "צריך לומר בקול ברור שעם אינו כובש בארצו. אנחנו כאן לא בזכות כוחנו, אלא בכוח זכות אבותנו".

עוד אמרה כי "חזון הנביאים של שיבת ציון מתגשם לנגד עיננו בעשורים האחרונים. מכל קצוות העולם התקבץ העם היהודי לארצו, ארץ ישראל. בנינו מדינה לתפארת, אור לגויים".

"יש מי שמערער על זכותנו על הארץ הזאת, אבל", הבהירה, "בימי החנוכה, עלינו לשוב לדברי שמעון חשמונאי: 'לא ארץ נכריה לקחנו, ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותנו, אשר בידי אויבנו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה, ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, הושיבונו נחלת אבותינו' כמו בימים ההם כך בזמן הזה. זוהי תשובתנו להחלטה האומללה של מועצת הביטחון של האו"ם, אשר אינה מכירה בזכותנו ההיסטורית על ארץ אבותנו, גם לא על הכותל המערבי".

עוד הוסיפה השרה כי "הנרות הללו שאנו מדליקים, נדלקים הערב בכל רחבי מדינת ישראל, מצפון לדרום, פריפריה ומרכז, ברחובות הערים והכפרים, במרומי מגדלים, בחלונות הבתים. אור הנרות מזכיר לנו את הנס , נס השיבה לארץ ישראל, הקמת מדינת ישראל , ניצחון המעטים על רבים, ניצחון המכבים על היוונים והמתיוונים".