הרב ריסקין
הרב ריסקיןצילום: אלירן אהרון

הרב שלמה ריסקין רבה של אפרת וראש מוסדות אור תורה סטון אומר לערוץ 7 כי מדינת ישראל צריכה להתעלם מהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם.

"הכל בעצם שקר וכזב אין כאן שום צדק, אובמה כעס על ראש הממשלה שלנו שעשה בדיוק מה שהוא היה צריך לעשות נגד איראן. כל הכסף שהולך עכשיו לאיראן הולך לטרור. האו"ם זו קבוצה של צבועים ואני לא חושב שיש אצלם צדק או שאובמה חושב על צדק ואני לכן לא חושב שאנחנו צריכים להיות מחויבים להחלטות כאלה".

לדבריו פעם אחר פעם הוכח כי הפלשתינים לא מעוניינים לעשות שום הסכם עם ישראל, "מתחילת הסכסוך עם הפלסטינים אנחנו היינו מוכנים לחלוק והם לא מוכנים. זה בדיוק מה שאמרה שרה אמנו שלא ירש בן האמה הזאת עם בני עם יצחק, הפשט הוא שהוא לא מסוגל לחלוק כי ידו בכל, הוא רוצה את הכל.

הרי בימי אולמרט אנחנו היינו מוכנים לתת מחצית מירושלים לפלשתינים והם לא קיבלו את זה, רצינו לתת להם הכל ביהודה ושומרון חוץ משישה אחוז והם לא קיבלו כי הם רוצים את הכל. הם לא יודעים איך לחלוק ורק כשהם יהיו מוכנים לחלוק ולהסכים לכך שיש לנו זכות למדינה יהודית משלנו אז נוכל לדבר איתם".

הרב ריסקין מקווה שהנשיא הנבחר טראמפ יממש את הבטחתו ויעביר את השגרירות לירושלים, "אנחנו צריכים לעשות מה שטוב לנו ואני מקווה שטראמפ יעביר את השגרירות של ארה"ב לירושלים".

לדבריו אם הפלשתינים היו מוכנים לחלוק היה ניתן להגיע איתם להסכמה, "במלחמת העצמאות, ששת הימים ויום הכיפורים הם רצו לזרוק אותנו לים. לא רוצים אותנו כאן, הם רצו לחסל אותנו ואנחנו נצחנו, לכן גושי ההתיישבות הם שלנו כי נצחנו במלחמה כשהם באו לחסל אותנו".

הרב ריסקין מכנה את הצעד אובמה מעשה נבלה, כלשונו. "מה שאובמה עשה היה מעשה נבלה. כולם זוכרים איך הערבים ואונסק"ו אמרו שאין לנו עבר והיסטוריה בירושלים ואובמה וכל העולם שתק, וגם כאן הוא גם נתן את כל הגיבוי למועצת הביטחון שקבעה שאין לעם ישראל שום היסטוריה בירושלים".

לדבריו צדק ראש הממשלה בתגובתו החריפה, "אנחנו לא עבדים כאן ולא מקבלים איזו צדקה מאף אחד זו ארצנו".

הרב ריסקיןערוץ 7