ליצמן בשערי צדק
ליצמן בשערי צדקצילום: שלומי כהן

שר הבריאות יעקב ליצמן ערך היום (שני) ביקור פתע בבית החולים שערי צדק, כדי לעקוב מקרוב אחרי העומסים בחדרי המיון בעונת החורף.

מלשכתו נמסר כי בסיורו התרשם השר ממסירות צוותי הרפואה דווקא בימי העומס, ואמר כי המציאות בה חולים ממתינים זמן רב במיון ובמחלקות קשה ודורשת שינוי.

"אני פוגש את ציבור החולים והעומסים בביקורים שלי כמעט מדי יום בבתי החולים. בימים אלה תפוסת חדרי המיון בעלייה דרמטית. משרד הבריאות פועל בכל הכוח לייעל את מערך שירותי הרפואה, תוך ויסות נכון של הפניית מטופלים.

במקביל הורנו נוכח הלחץ הגובר בבתי־החולים, לקופות החולים להרחיב את הרחבת שעות הפעילות של המרפאות ושל מוקדי החירום, במטרה להפחית את העומס על חדרי המיון ואת בתי החולים לתגבר את מערכי המיון, הטיפול הנמרץ והפנימיות".

בבית החולים שיבא נרשם אתמול עומס קיצוני במיוחד – מעל 200% בחדר המיון. בית החולים מסר כי הוא בתפוסה מלאה בכל אגפיו, מחלקות פנימיות כירורגיות וילדים. מבית החולים נמסר: "אנחנו ממשיכים לפעול על מנת לקלוט את הציבור הרב המגיע. הגדלנו את כמות הניתוחים במטרה לקצר תורים".

בחדר המיון בהדסה עין כרם נרשמו 180 אחוזי תפוסה. בהדסה הר הצופים נמסר הבוקר על תפוסה של 120 אחוזים, כאשר אמש הגיעה התפוסה ל- 180 אחוזים.