בבית שמש
בבית שמשצילום: יעקב לדרמן, פלאש 90

רשות מקרקעי ישראל פרסמה אמש את תוצאות המכרזים האחרונים ברמת בית שמש, מהן עולה כי רמת בית שמש ד' צפויה להיות מיועדת ברובה לציבור החרדי שיאוכלס ב-4000 יח"ד.

ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, ברך על ההישג המדהים, וציין כי בניית השכונה החדשה מצטרפת לשרשרת השכונות החדשות הנבנות בעיר בית שמש בשנים האחרונות.

"בתוצאות מכרז זה מוכח שוב ושוב כי בית שמש מהווה את הפתרון האמיתי והריאלי למצוקת הדיור לזוגות צעירים, זאת במקביל לבניית שכונות יוקרה לתושבי חוץ ולמשפרי דיור, בבית שמש נבנות כל העת אלפי יחידות דיור בו זמנית ובעשור הקרוב בית שמש תהיה אחת מחמש הערים הגדולות בארץ", אמר אבוטבול.

יו"ר ועדת תכנון ובניה משה מונטג אמר כי "מדובר בהישג תקדימי עליו עמלנו מול המינהל ומשרד השיכון שהשכילו לבצע את ההתאמות הנדרשות לעיר בית שמש, שאכן הוכיחו את עצמן בהצלחת המכרזים האחרונים ובפרט כאשר הזוכים הם חברות בניה גדולות ומנוסות. אנו נמצאים בציון דרך נוסף בהתיישבותה של העיר בית שמש, זאת הודות למדיניותו העקבית של ראש העיר שפתח בשנות כהונתו את העיר בית שמש לאלפי משפחות נוספות".

מונטג הדגיש כי הוא קורא לכל הפועלים למען פתרון מצוקת הדיור החרדית, להתמקד בפתרון האמיתי והריאלי הנמצא בבית שמש. "במקום להתחנן לראשי ערים שיסכימו לקלוט קצת אוכלוסייה חרדית ובמקום לשלוח את הציבור לערים רחוקות וללא תשתית קהילתית מותאמת, בבית שמש יש ראש עיר שלוקח אחריות ומקדם בניית שכונות ענק בניצול עתודות בניה של עשרות אלפי יחידות דיור". "את המאמצים יש לרכז מול שרי האוצר והשיכון להוזלת תעריפי הקרקע והפיתוח" הדגיש מונטג.