"להכניס את האור לתוך החיים"

חנוכה עובר כל כך מהר וכבר נר חמישי. ידידיה מאיר וסיוון רהב מאיר מספרים לערוץ אורות על משמעות החג עבורם.

סיוון סיפרה, "נראה לי שהסיפור בחנוכה מורכב, כי אנחנו רגילים לזה שרצו להשמיד אותנו פיזית. אנחנו כבר יודעים לספר על פרעה, אנטיוכוס, שזרקו אותנו ליאור וניסו להשמיד אותנו. בחנוכה הסיפור הוא קצת שונה האויבים שלנו לא התנגדו לעובדה שנמשיך לחיות. יכולנו להמשיך לחיות, רק לא כיהודים. תחיו אבל תתיוונו".

"זה הסיפור של חנוכה", היא ממשיכה, "הקרב על התרבות, על הרוח, על הערכים. ולכן אני חושבת שהמסר שלו קצת יותר מורכב מאשר של חגים אחרים, כי הוא בעצם מכריח אותנו כל שנה מחדש לשאול - אז מה התרבות שלך? איפה הנשמה שלך? איפה הנפש שלך? אתה מתיוון? וזה יכולה להיות לא יוון אלא אמריקה. וזה יכול להיות לא אנטיוכוס אלא צוקרברג. אבל מי התרבות שלך, למי אתה משועבד?", מעלה סיוון נקודות למחשבה.

ידידיה מתאר את עניין החג שאין בו איסורי מלאכות והחיים ממשיכים כסדרם. "אתה עוצר את הכל, ופתאום מדליק את הנר ומתחבר לתוכן הזה של חנוכה באמצע החיים - וזה בעצם המסר של החג הזה כי זה לא התנתקות, זה לא אטמוספרה אחרת, זה להכניס את הקדושה, את היהדות, את הנר הזה והאור הזה לתוך החיים. זו הייתה המלחמה עם היוונים האם אתה חי כיהודי? או שאתה בחושך?".

סיוון סיפרה על מנהג חנוכה מיוחד אותו היא מנסה לקיים, "רק לפני כמה שנים אני נחשפתי למנהג מקסים שבעצם אומר לנו להביט על הנרות אחרי ההדלקה - ולא לעסוק במלאכות הבית. גיליתי שזה אחד הדברים הכי קשים לא לעשות כלום".