עמיר פרץ: "אני מסוגל להביא קולות מהימין"חזקי ברוך

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) מתכוון להתמודד בפעם הרביעית, על ראשות מפלגת העבודה.

בראיון לערוץ 7 הוא מצהיר, "אין ספק שאני היחיד בתוך המחנה המרכז-שמאל שמסוגל להביא קולות מהצד הימני של המפה הפוליטית ולגרום לשינוי".

לדבריו, "אנחנו לא צריכים להתחפש. אנחנו לא מפלגת ימין, אלא מפלגת שמאל. בוא לא ננסה לטשטש את המציאות. מי שמחפש להיות חצי ימין, חצי מרכז, חצי שמאל אז אין לו אג'נדה. יש ימין ויש שמאל ועבורי שמאל הוא ביטחון, שמאל הוא תהליך מדיני, שמאל הוא שלום, כבוד האדם, צדק חברתי ועל זה צריך להתווכח".

"אני מאמין", הוא מוסיף, "שאני מסוגל להחזיר את האימון להרבה מאוד אנשים בארץ הזאת ולהיאבק על צדק חברתי. חייבים גם לייצר תהליך מדיני. הגיע הזמן שמדינת ישראל תחליט מה היא רוצה".

פרץ מבהיר כי "אם מדינת ישראל רוצה לספח את השטחים זה בסדר גמור. יש לכם את הממשלה הכי ימנית, תספחו. אבל אתם לא מספחים, כי אתם יודעים שאתם לא יכולים. אם לא בואו נחליט להישאר בגושים בתור קונצנזוס בעם - ולא להתפשט גם להתנחלויות מבודדות".

"אי אפשר להאשים את תושבי עמונה שהם אשמים בהכול, אבל זה הקש ששבר את גב הגמל ויצר מצב שכל הפרוז'קטורים הופנו אלינו", הוא מוסיף.

יש מקום לדתיים במפלגת העבודה?

"יש מקום לדתיים וחרדים במפלגת העבודה. גם החרדים וגם הכיפות הסרוגות מאוד חשובים במפלגת העבודה - לא בגלל שהם מביאים מנדטים. הם מכהים את התדמית של המפלגה כאנטי דתית, כמפלגה שמנותקת מהמסורת ואני הולך לשנות את זה".

"אני איש מסורת. העובדה שאבא שלי תמיד קנה כיסא בבית הכנסת גם לי וגם לאחים שלי - אלו הדברים שלא עוזבים אותך ומשפיעים גם על תפיסת עולמי. תמיד ראיתי בתורת ישראל את הצד החיובי שבה, גם את הסוציאלי, ההגנה על החלש וכמובן שכל דרכיה שלום".

אם לא יהיו שינויים דרמטיים במפלגת העבודה, היא תיעלם מהמפה הפוליטית?

"אין סיכוי שמפלגת העבודה תיעלם מהמפה. יש למפלגה את הבסיס והתשתית שלה. מהר מאוד אני אצליח להחזיר את המנדטים, גם אלה שנזלו ליאיר לפיד וגם להביא מנדטים חדשים ואוכלוסיות חדשות מהצד הימני של המפה הפוליטית".