איחוד הצלה
איחוד הצלהPhoto by Corinna Kern/Flash90

בעקבות הודעת מד"א כי החל מהיום (שישי) תצומצם פעילות הארגון ביהודה ושומרון הנחתה הנהלת איחוד הצלה את מתנדביה לתגבר את פעילותם באזורים אלו כדי למנוע פגיעה בחיי אדם.

כמו כן ממליצים באיחוד הצלה לתושבי יו"ש והצפון לפנות במקרה חירום למוקד איחוד הצלה במספר הטלפון 1221.

מנכ"ל איחוד הצלה משה טייטלבוים אמר כי "הבנו מהודעה לתקשורת כי לאחר שלא הועבר מלוא התקציב לפעילות מד"א ביהודה ושומרון ע"י תנועת ההתיישבות 'אמנה', מד"א יצמצם את הפעילות ביהודה ושומרון ובגבול הצפון. להבנתנו פעולה מסוג זה עלולה לפגוע בחיי אדם.

כארגון התנדבותי העוסק בהצלת חיים אין אנו יכולים לעמוד ומנגד ולכן החלטנו לתגבר את הפעילות באזורים אלו. הנחנו את המתנדבים להיות קשובים לקריאות חירום ועוד הלילה נעביר ציוד למתנדבים ביו"ש ובצפון".

נשיא איחוד הצלה אלי ביר הוסיף כי "בימים הקרובים נבחן את האפשרות לשנע את האמבולנסים שלנו לאזורים אלו ואף לרכוש רבים נוספים לצורך מתן מענה הולם. אנו קוראים לתושבים להתקשר במקרה חירום רפואי למוקד איחוד הצלה. מספר הטלפון של איחוד הצלה הוא 12211. מתנדבינו פועלים ללא תמורה וכל שירותי איחוד הצלה למען הציבור הם בחינם".

מנכ"ל מד"א אלי בין טען אתמול כי הובטח לארגון תקציב של שבעה מיליון שקלים וחצי, אולם הוא קיבל רק חמישה מיליון וכי אין מנוס מצמצום הפעילות לתושבי יו"ש.