הצעירים יוצאים להדליק את האור אצל השכנים

לקראת חג החנוכה קיימה תכנית הישיבות השנתית של ארגון "קרוב ללב" פעילויות חווייתיות בעשרות ערים ויישובים ברחבי בארץ בהן העיר לוד.

במסגרת הפעילות עברו תלמידי ישיבות תיכוניות בבתי אבות ובמחלקות שונות בבתי חולים, בעסקים שונים הפרושים ברחבי הערים, חילקו לתושבים ערכות מיוחדות לחג, חנוכיות וסופגניות, הדליקו יחדיו נרות, וקיימו שיח פתוח עם התושבים.

כמו כן, במסגרת הפעילות הגיעו הנערים לשכונות בערים השונות בארץ, נכנסו לבתי המשפחות בהן משפחות קשישים וניצולי שואה, והדליקו נרות יחדיו. זאת על מנת להפיץ אור וליצור קשר פתוח ובלתי אמצעי בין קבוצות שונות בחברה הישראלית.

רכז התכנית מטעם "קרוב ללב"- דן כץ, הדגיש כי "מטרתנו הינה לעורר שיח ואינטראקציה בתוך עם ישראל. פחות חשוב לנו מספר החנוכיות שהודלקו, אלא הרצון להתחבר עם רבדים שונים בעם וליצור שיח נעים ומשותף עם אזרחים שברמה היומיומית סביר להניח שהנערים לא נפגשים עמם בשל הבדלי תרבויות וקהילות".

בנוגע לשאלה האם הוא חש במהלך הפעילות ניכור או ריחוק בין הצדדים בעקבות הסוגיות הפוליטיות השונות שעלו השנה לכותרות, הוא מדגיש כי "במציאות בשטח אני מרגיש שיש הבדל עצום בין החדשות שאנו שומעים לבין מה שקורה ברחוב הישראלי. בפועל, במהלך כלל הפעילויות שלנו שמתקיימות במועדים השונים של לוח השנה העברי, אנו חשים שעם ישראל ברובו- בתל אביב, בחיפה, בנהריה ובאשדוד ובשאר ערי הארץ, צמא לזהות יהודית, לגישה למסורת המשותפת, ולמעגל החגים היהודיים שמהווים חלק מהמכנה המשותף הרחב שקשור לכולנו.

התלמידים חוזרים עם חוויות מדהימות ומספרים לנו על המחמאות והפידבקים שהם מקבלים מכל גווני האוכלוסייה. החבר'ה שלנו מגיעים מלכתחילה בגישה ורצון לחיבור אמיתי וכנה בלי חסמים וללא דעות קדומות".

תכנית הישיבות של קרוב ללב מציעה 10 מפגשים מהם בוחרת כל ישיבה חמישה מפגשים. כל מפגש כולל יציאה של התלמידים לרחוב הישראלי כמפגש פתוח היוצר שיח אמיתי ללא מחיצות. בכל עיר ישנו רכז מטעם הארגון שמלווה את המפגש מקרוב ומעביר פעילות הכנה לכלל התלמידים שלוקחים חלק בפעילות. הפעילויות מתבצעות סביב מועדי השנה- חגי תשרי, חנוכה, ר"ח אדר, פסח, יום האחדות, יום העצמאות, שבועות, שבת, יום ירושלים ועוד. כאשר בסוף השנה מתקיים אירוע מרכזי מרגש לכלל משתתפי הפרויקט.

ראש הישיבה התיכונית במגדל העמק הרב שניאור קץ שישיבתו לוקחת חלק בפעילויות מציין: "אשרי אנשי קרוב ללב שזוכים להתחבר לעם ישראל. קרוב ללב הוא ארגון שפותח את הלב ומאפשר לבחורים להיות שייכים לדבר קדוש ונקי ולהרגיש חיבור לכלל ישראל, לקדושה. ויותר ממה שאנחנו מרגישים שאנחנו נותנים, אנחנו בעיקר מקבלים! וזה הצינור שדרכו ניתן להביא את הגאולה.

אני מאחל שפעילויות הארגון ימשיכו לפרוח להתפתח לעוד ועוד רעיונות חדשים, להתחדשות ואנחנו צריכים לראות את כולם- אין אף תלמיד שניתן לפתור אותו מהפעילות. מקווה שהדבר יהיה מדבק, ושלא יהיה בחור שלא קשור לאותה פעילות קירוב לבבות ולניצנים הקדושים האלה. אם זה פורים, חנוכה, מבצע שופר, לולב. הפעילות של קרוב ללב הינה בנפשנו וזה חלק מה- די. אן. איי של הישיבה ובשביל זה אנחנו כאן".

שילה בן דרור מלוד, שקיים השבוע בעיר פעילות חוויתית לרגל החנוכה בשיתוף עם רכזי "מקום לב", ואף לומד בישיבה התיכונית בעיר מציין כי "היה מרגש לעשות כאן בעיר פעילות חוויתית לרגל החג. היו בתים שנכנסנו אליהם והבנו שזו למעשה ההדלקה היחידה שלהם במהלך החג. עשינו הרבה שמח ושרנו ביחד, ונראה כאילו צצנו להם משום מקום והם ממש התרגשו. מבחינה אישית זה היה מאוד מרגש, להבין שמשפחה שלמה קיימה את מצוות החג רק בזכותך וזה היה שווה את הכל".

אלישיב רטייזר, תלמיד ישיבה מרמת בית שמש, ציין כי "לצאת לרחובות ולפגוש את עם ישראל זו שמחה גדולה. פתאום אתה מבין שכל הסטיגמות והוויכוחים בהחלט מיותרים, כי יש לנו עם מקסים. הגיע הזמן לומר לעם ישראל, אנחנו אוהבים אותך! אין על עם ישראל, אנחנו הבנים של אלוקים ועם סגולה, וזה לא משנה מה אנחנו עושים וחושבים. אנחנו מאמינים בני מאמינים גם אם אין לכולם כיפה על הראש. רק כשאתה יוצא לרחוב ובאמת מרגיש את האנשים והרוח הזו, אתה באמת מבין שיותר משאתה נותן אתה מקבל".

תלמיד הישיבה ידידיה ביגון הוסיף כי "אני נולדתי בישוב דתי, כל המשפחה המורחבת דתיים, למדתי במוסדות דתיים וגם עכשיו אני לומד בישיבה-תיכונית. אפשר לומר שבעצם אף פעם לא נפגשתי עם אנשים שאינם דתיים, אולי למעט בטרמפים, ובטח שלא סביב חגים. 'קרוב ללב' הראו לי שיש לי מה לומר גם החוצה, לציבור הרחב, וגם שיש צמא גדול מצד כל עם ישראל לשמוע, להקשיב ולקחת חלק משמעותי במסורת של העם היהודי".