נתניהו
נתניהוYair Sagi/Flash 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב היום (שישי) לדיווחים על חקירתו הצפויה במשטרה.

מטעמו של נתניהו נמסר כי "כל הפרשיות כביכול התבררו כעורבא פרח וכך יהיה גם לגבי הטענות המתפרסמות בתקשורת כעת. אנו חוזרים ואומרים: לא יהיה כלום - כי אין כלום".

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה כי "האובססיה שלהם נגד ראש הממשלה מוציאה אותם מדעתם. מהיכרותי את ראש הממשלה אני יודעת שהאינטרס היחיד שעומד מול עיניו הוא האינטרס הלאומי וביטחון מדינת ישראל. מחזקת את ראש הממשלה ובטוחה שהוא ינהיג את המדינה הזו עוד שנים רבות".

בימים האחרונים דווח בכלי התקשורת כי היחידה הארצית לחקירות הונאה צפויה לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה, שתתמקד בחשד לקבלת טובות הנאה בהיקפים גדולים מאיש עסקים בארץ ומאיש עסקים בחו"ל.

בערוץ 10 דווח כי היועמ"ש אביחי מנדלבליט כבר אישר באופן עקרוני למשטרה לחקור את נתניהו אולם הודעה רשמית בנושא טרם נמסרה. אתמול בבוקר דווח כי היועמ"ש צפוי להודיע על סגירת חלק מתיקי הבדיקה שנפתחו נגד נתניהו לפני כמה חודשים, מאחר שלא נמצא בבדיקה מידע המצדיק פתיחה בחקירה.

בהודעה אותה יפרסם מנדלבליט הוא צפוי להסביר אלו תיקי בדיקה נסגרו ואלו תיקי בדיקה יהפכו לחקירה של ממש, וכן להסביר את משך הזמן שלקח עד לקבלת ההחלטה.

נציין כי בעבר חקרה המשטרה באזהרה כמה ראשי ממשלה, שהבולטים ביניהם היו ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון שבחר להיחקר במשרדי יאח"ה וראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שדרש להיחקר במשרד ראש הממשלה.

תיק החקירה המרכזי נגד שרון נסגר על ידי היועץ המשפטי לממשלה דאז מני מזוז בראשית כהונתו, ואילו תיקי החקירה השונים נגד אולמרט הובילו בחלקם להרשעות ולעונשי מאסר שהוטלו עליו.