נשות הכותל
נשות הכותלצילום: פלאש 90

מיד בסיום תפילת ראש חודש טבת, שנערכה הבוקר בעזרת הנשים בכותל, ניגשהרחל כהן ישורון, חברת הנהלת נשות הכותל, לתחנת המשטרה בשער יפו (הקישלה) והגישה תלונה נגד מאבטחי הקרן למורשת הכותל.

לטענתה המאבטחים דרשו ממנה וממתפללות נוספות לפשוט מעילים וסוודרים. "עמדת בידוק חיצונית, הוצבה לפני עמדות הבידוק והשיקוף הרגילות, הממוקמות בכניסה לכותל, במטרה להקשיח את הפיקוח ולוודא שהמתפללות אינן נושאות עליהן ספרי תורה", אומרים בעמותת נשות הכותל.

כ- 200 מתפללות הגיעו הבוקר לתפילת ראש חודש טבת עם נשות הכותל. הקבוצה הגיעה הבוקר עם ספר תורה גלוי, שאותו ביקשה להכניס לעזרת הנשים, על מנת לקיים טקס בת מצווה לשתי נשים שהגיעו במיוחד מגרמניה ומטקסס. לאחר דין ודברים עם המאבטחים, הבקשה נדחתה והמתפללות נאלצו לוותר על ספר התורה ולהפקידו למשמורת.

ענת הופמן, יו"ר נשות הכותל אמרה, "200 המתפללות שהגיעו היום לכותל כבר לא זוכרות שפעם אסור היה להתעטף בטלית ואסור היה להניח תפילין ואסור היה להתפלל בקול רם. את כל הדברים האלה עשינו היום בטבעיות. דבר אחד נותר לא טבעי, וזה שבעזרת הגברים ישנם 150 ספרי תורה לשימוש ציבורי ובעזרת הנשים אין אפילו ספר תורה אחד. רב הכותל שכר מאבטחות שפשפשו בבגדים שלנו בחיפוש אחר ספר תורה! כמה שהוא חרוץ בלמנוע מחצי מהעם היהודי – מנשים – להתפלל עם ספר תורה. זה האתגר הבא שלנו, ולא נפסיק עד שגם הוא יהפוך לחלק טבעי מהנוף".

רחל כהן ישורון, שהגישה את התלונה, הוסיפה "המאבטחים עשו שימוש לרעה בסמכותם כאשר אילצו אותי לעבור בדיקה גופנית, בניגוד לחוק. הם דרשו ממני להוריד את הבגדים ועד שלא עשיתי זאת הם מנעו ממני את הכניסה למתחם הכותל. הרגשתי מושפלת. איך יכול להיות שמתייחסים אליי כפושעת כשבסה"כ אני מבקשת להתפלל בכותל. איך קורה שאני וחברותי צריכות לפשוט בגדים לעיני העוברים והשבים כדי להיכנס לכותל?".