סוסיא
סוסיאפלאש 90

במועצה האזורית הר חברון מתייחסים לעימותים שפרצו באזור הר סוסיא במהלך השבת.

"השבת שבה לפעול מכונת ההסתה המשומנת זאת לאחר תקופת שקט ממשוכת שבאה בעקבות חשיפת ארגון 'עד כאן' בתכנית עובדה ששפכה אור על פעילותם של ארגוני השמאל הקיצוני", אמרו במועצה האזורית הר חברון.

דובר המועצה ציין כי ארגוני שמאל קיצוני שולחים מידי שבת ערבים תמימים לעבד אדמות סמוכות לישובים יהודים בהר חברון תוך השגת גבול של אותם ישובים.

פעילות זו יוצרת פרובוקציה עם נערים מקומיים יהודים שמבקשים לעצור את הפלישות "דבר שמספק חומר מידי שבת בידי פעילי השמאל במטרה להשחיר את תושבי הר חברון ולהצמיד להם תדמית אלימה".

"לאחרונה הופר השקט לאחר שאנשי שמאל קיצוני - אנרכיסטים פועלים על מנת לחרחר ריב ולייצר הסתה בשבתות", אומר הדובר.

בחודש האחרון ניסו ארגוני השמאל הקיצוני לפעול באזור חוות טליה אך לא צלחו אולם השבת "שיחק להם המזל" ושלושה תושבים יהודים סיפקו להם את מבוקשם כשניסו למנוע בגופם עבודות של מספר ערבים מלווים בעשרות אנרכיסטים סמוך מאוד ליישוב סוסיא שאינו מגודר, מספר דובר המועצה.

הדובר מדגיש "מועצה אזורית הר חברון מתנגדת לכל אלימות כמובן ודורשת מהמשטרה למנוע את כניסתם של הגורמים הערבים והשמאלנים שמטרתם להסית ליצור פרובוקציות וחיכוך מיותר ושפעולתם סמוך לגבולות הישוב מסכנת ועלולה לגרום לחדירות ופיגועים כפי שהיה כבר בעבר".

יצויין כי השטח אסור בכניסה ללא תיאום עם הצבא ומי שהותר לו להיכנס זהו בעל הקרקע בלבד ללא הליווי של האנרכיסטים שנכנסו לשטח ללא אישור.