אומן
אומןצילום: יעקב נעמי, פלאש 90

על רקע השחתת הצלב באומן שבאקראינה על ידי צעיר יהודי, חוששים בקהילה היהודית כי המעשה יקרינו על היחסים השבריריים בין הקהילה היהודית לממשל המקומי ואף ממעשי נקם על ידי תושבים מקומיים.

בסוף השבוע האחרון השחית צעיר יהודי את הצלב המוצב ב'אגם התשליך' באומן. המשטרה עצרה חמישה חשודים אך רק החשוד המרכזי נותר במעצר. לדברי המשטרה הוא הודה בחקירתו.

כדי להרגיע את הממשל המקומי התנערה הקהילה היהודית ממעשה הצעיר. "כל חברי הקהילה היהודית הביעו שאט נפש מהמעשה וכן רב הקהילה הרב יעקב ג'אן המבקר בימים אלה בארץ, גינה זאת בכל תוקף והורה למסור זאת לכלי התקשורת המקומיים, בתקווה שהדבר לא יגרום ח"ו הרעה ביחסים של הקהילה היהודית שכבר מונה מוסדות חינוך ומערכת כשרות וחיי קהילה שוטפים במקום לבין המקומיים״, צוטטו עסקנים מקומיים באתר החרדי 'בחדרי חרדים'.

במקביל, שבוע לאחר התקרית האנטישמית החמורה שאירעה במתחם ציונו של רבי נחמן מברסלב זצ"ל באומן שבאוקראינה, נפגש בשבוע שעבר הרב יעקב דב בלייך, עם התובע הכללי של אוקראינה כדי ללמוד ממנו אודות ההתפתחויות סביב ממצאי חקירת האירוע החמור.

התובע הכללי מסר לרב כי התביעה עושה כל מאמץ בחקירת האירוע ואף עדכנו בהתקדמות החקירה. מדבריו עלה כי חלה התפתחות משמעותית בחקירה וכי בידי המשטרה מידע שעשוי להוביל לאלמונים שחיללו את מתחם הקבר.