לוחם צה"ל באיו"ש
לוחם צה"ל באיו"שצילום: דובר צה"ל

אחרי חודשיים וחצי של אימון מאתגר, חזר גדוד הסיור של חטיבת הנח״ל לתעסוקה מבצעית בחטיבה המרחבית שומרון.

עוד לא עבר שבוע מכניסת הגדוד לתעסוקה וכבר בעזרת מידע והכוונה מודיעינית תפסו הכוחות ערבי שהתבטא כי בכוונתו לבצע פיגוע טרור. בחיפוש ברכבו נמצאה סכין שעל פי החשד בעזרתה התכוון לרצוח יהודים.

כמו כן, כוח של הגדס״ר עצר שני ערבים שיידו אבנים במהלך הפרת סדר בכפר הפלסטיני ''קדום'' הסמוך ליישוב קדומים. זאת לאחר שחייל של הגדוד נדקר על- ידי מחבל על ציר גלעד הסמוך ליצהר וחיסל אותו בדיוק לפני ארבעים חודשים.

רס״ן דקל שייר, קצין האג״ם של גדס״ר נח״ל, סיפר כי הלוחמים חזרו לתעסוקה מבצעית בשומרון לאחר תקופת אימון שערכה כשלושה חודשים בבקעת הירדן. "תקופת האימון כללה תרגילים גדודים וחטיבתיים, אשר שמרו על כשירות הלוחמים ושימרו ושיפרו את היכולת המבצעית הגבוהה״.

"אנו שמחים לחזור לגזרת שומרון, לפעילויות המבצעיות, להגנה על התושבים וכמובן לנופים. לוחמי היחידה דרוכים ומוכנים לכל תרחיש או אירוע בכל רגע״, הדגיש שייר.

בתוך כך, כוחות מחטיבה מרחבית "מנשה" עצרו בסוף השבוע ארבעה ערבים מהכפר יעבד, החשודים כי ירו בליל שבת מרכב חולף לעבר עמדת צה"ל באזור מבוא דותן. נמצא גם הרכב שככל הנראה ממנו בוצע הירי לעבר הכוחות.

בלילה האחרון נעצרו שלושה ערבים נוספים מהכפר יעבד ונמצאה מחסנית וכדורים של רובה ציד בביתם.

בחטיבה המרחבית ״יהודה״ התקיימה פעילות של כוחות מגדוד 601, מחטיבה 401, במרחב הכפר יטא שבגזרה. במהלך הפעילות, התקיימו סריקות לאיתור אמצעי לחימה ונמצאו חלקי נשק רבים, בינהם חלקי קנים וקפיצים. הערבי החשוד באחזקתם נעצר.

״אנו עושים כל שביכולתנו על מנת לצמצם את תופעת אחזקת אמצעי הלחימה והייצור העצמי של הנשקים בגזרה ולשם כך פועלים לילות כימים ללא הרף״, אמר מפקד פלוגה מהגדוד האמון על גזרת עתניאל, הכוללת את רובו של ציר 60.