אנדרו גאודלוק
אנדרו גאודלוקצילום: אלעד גולדשטיין, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

לא כך קיוותה מכבי תל אביב להעפיל לחצי גמר גביע המדינה. מול יריבה שעל הנייר חלשה ממנה משמעותית, עירוני נס ציונה, זה היה קשה מאוד ונגמר בניצחון חוץ דחוק, 75-73.

הצהובים אמנם הובילו במחצית הראשונה בהפרש דו ספרתי, אבל איבדו אותו וברבע הרביעי אף אפשרו למארחים מן הליגה הלאומית להגיע ליתרון של 7 נקודות.

מי שנחלצו הפעם להציל את המכבים מהפסד מביך במיוחד היו אנדרו גאודלוק וסילבן לנדסברג כשגל מקל מצטרף אל השניים.

נס ציונה הבליטה את אלעד הופמן במשחק יוצא דופן עם 17 נקודות, 6 אסיסטים והרבה מאוד סלים משמעותיים, שחוררו את ההגנה הצהובה.

מכבי תל אביב כאמור, פתחה את המשחק בתנופה והובילה כבר בעשר הפרש, ובתום הרבע הרבע הראשון היתה ביתרון 23-17.

בתחילת הרבע השני הפער צמח, ג'ו אלכסנדר ודי ג'יי סילי עלו מהספסל - והצהובים עלו ליתרון השיא שלהם, 42-26. אבל איבודי כדור הביאו לצמצום הפער, 42-30 במחצית.

אבל ברבע השלישי הכל התהפך. מכבי תל אביב ספגה עוד ועוד איבודים בעיקר מידיו של סוני ווימס באחד המשחקים הגרועים ביותר שלו. נס ציונה הונהגה בידי עמית בן דוד שעשה את כל השחקנים מסביבו טובים יותר - והמארחים עשו את הבלתי יאומן ולא רק שהישוו אלא עלו ליתרון 2, וסיימו את הרבע כשהם מובילים 54-56.

אלעד הופמן המשיך להפציץ מכל טווח ברבע האחרון, ונס ציונה רצה כבר ל-7 נקודות יתרון. אבל כאמור, גאודלוק ולנדסברג הפכו את התוצאה ועם סל נוסף של גל מקל המשחק היה כבר סגור.

למכבי ת"א קלעו: אייברסון 14 (7 ריבאונדים), גאודלוק 14 (5 אסיסטים), מקל 12, סילי 10, לנדסברג 7, אוחיון 6, ראד 5 (9 ריבאונדים), אלכסנדר 4, פניני 3.

לנס ציונה: מקשפרד 18 (14 ריבאונדים, 4 חטיפות), הופמן 17 (6 אסיסטים), רוברטס 14, בן דוד 10, דן 5, פיטשון 4, גוט 3, אמיתי 2.