דגל אוסטרליה
דגל אוסטרליהThinkstock

ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר, טוני אבוט, קורא להעביר את שגרירות אוסטרליה לירושלים אם ארה"ב תעשה זאת, ולהפסיק להעביר כספי תמיכה לרש"פ.

"בשיחות עם חברי פרלמנט, טען ראש ממשלת הרש"פ, רמי חמדאללה, כי עמו קיבל את זכותה של ישראל להתקיים מאחורי גבולות בטוחים", כתב אבוט בעיתון "ספקטייטור". "אולם קשה להאמין לזה, בהינתן העובדה שהטלוויזיה הפלשתינית מאדירה מחבלים מתאבדים, מכנה יהודים 'בני קופים וחזירים', וטוענת שמדינת ישראל היא 'פרוייקט שטני'".

"כמובן שצריך להיות הסדר קבע עבור מדינה פלשתינית בה יש ליהודים את אותן הזכויות שיש לפלשתינים בישראל", הוסיף. "האלטרנטיבה היא סוג של אפארטהייד המתנגש עם ערכיה של ישראל... ועל אוסטרליה לעצור את הסיוע שאנו מעניקים לרש"פ, בסך 40 מיליון דולר בשנה, בזמן שהיא ממשיכה לשלם פנסיות למחבלים ולבני משפחותיהם".

סוכנות הידיעות JTA ציטטה את אבוט כמי שאמר, "עוד דרך שבה אוסטרליה תוכל להראות את תמיכתה הבלתי-מסויגת בישראל, שהיא הדמוקרטיה הליברלית והפלורליסטית היחידה במזרח התיכון, עשויה להיות הצטרפות לכל מהלך של ממשל טראמפ להעביר את שגרירותו לירושלים".

שרת החוץ האוסטרלית, ג'ולי בישופ, דחתה את הצעותיו של אבוט. היא אמרה שלארצה "אין כל תוכנית להעביר את השגרירות האוסטרלית מתל אביב לירושלים".