אילוסטרציה
אילוסטרציהפלאש 90

משלחת של ממשלת ישראל חתמה היום (ד') עם משרד הסחר הסיני והתאחדות הקבלנים הסינית על סיכום הנוסח הסופי של ההסכם הבילטרלי להבאת אלפי עובדים לענף הבניין מסין.

בראש המשלחת שנמצאת בימים אלו בסין עומד יו"ר מטה הדיור הלאומי אביגדור יצחקי וחברים בה יו״ר הוועדה הבין-משרדית להסכמים בילטרליים אמנון בן עמי, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון אשל ארמוני ונציגי משרדי הממשלה.

הסכמים בילטרליים שונים קודמו במהלך השנים האחרונות בעקבות החלטת ממשלה שהתקבלה בשנת 2011 וסברה כי העסקת עובדים תחת בקרה ופיקוח תאפשר שמירה על זכויותיהם. מעל הכל, אחת ממטרותיהם העיקריות של ההסכמים היא למגר את תופעת דמי התיווך ותופעת הסחר בבני אדם.

הסכמים מסוג זה מאפשרים בקרה, פיקוח וליווי הגעת העובד והעברתו בישראל מטרם הגיוס ועד לסיום עבודתו בישראל. בשנים האחרונות נחתמו הסכמים עם בולגריה, אוקראינה, רומניה ומולדובה להבאת עובדים בענף הבניין.

שר הפנים, אריה דרעי, שיבח את המהלך והבהיר את חשיבותו: ''תקופה ארוכה אנו נמצאים במשא ומתן עם ממשלת לסין והחתימה על ההסכם מהווה קפיצת מדרגה משמעותית בכל ענף הבנין ויסייע בפיקוח ובליווי העסקת עובדי הבניין מסין אך מעל הכל- תם הפרק העגום של גביית דמי תיווך לא הגיוניים ממי מגיע לכבוד בישראל״.

שר האוצר, משה כחלון: "אחרי מאמצים שנמשכו יותר משנה וחצי אני שמח שנציגנו חתמו היום על הסכם להבאת אלפי עובדים סינים שיהוו זריקת מרץ לפתרון משבר הדיור. ההישג הזה הוא התחלה מצויינת לשנת 2017 לאחר ששנת 2016 הסתיימה עם שיא כל הזמנים בתכנון ושיווק קרקעות ועשרות אלפי עסקאות במסגרת תכנית מחיר למשתכן. נמשיך את המאבק שלנו עבור הזוגות הצעירים עד לפתרון משבר הדיור."

שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט: ״שוק הדיור בישראל סבל בשנים האחרונות ממחסור בכוח אדם, מאיטיות וממשאבים יקרים. ההסכם עם סין יביא טכנולוגיות חדישות וכוח אדם מומחה בהתאם לחזון ולפעולה אותה אנו מובילים במשרד הבינוי והשיכון מזה כשנתיים. כניסת העובדים הסינים תביא לקיצור משך הבניה ולהוזלת עלויות לתועלת הציבור בישראל ובמיוחד עבור הזוגות הצעירים והחיילים המשוחררים״.