אילוסטרציה
אילוסטרציהמאיר סלע

משרד התחבורה יזמן את חברת אגד לשימוע על רקע השביתה היום (רביעי) של אגד בירושלים ובעקבות ההתדרדרות ברמת השירות של החברה בקווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ.

בעקבות השביתה בבירה, הודיעה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית ליו"ר מזכירות אגד, אבי פרידמן, על החלטתה להטיל על החברה קנס של יותר מ-14 מיליון שקלים בגין אי הפעלת השירות ועמידה בתנאי הרישיון.

מנתוני הבקרה של משרד התחבורה עולה כי במהלך שמונת החודשים האחרונים חלה התדרדרות נוספת ומשמעותית ברמת השירות של חברת אגד בכל רחבי הארץ ובאזור ירושלים בפרט.

מהנתונים עולה כי 6% מכלל הנסיעות של חברת אגד (כ-7.8 מיליון נסיעות), לא בוצעו כלל וזאת, בניגוד לתנאי הרישיון. בירושלים בלבד, לא ביצעה אגד כ-2.6 מיליון נסיעות והנוסעים נאלצו להמתין זמן רב בתחנה עד להגעת האוטובוס הבא.

משרד התחבורה הודיע לחברת אגד על החלטתו לקזז 9 מיליון שקלים, מכספי הסובסידיה, בשל אי עמידה ברמת השירות לנוסע וכן על כוונתו, להפחית כ-50 מיליון שקלים נוספים בגין אי ביצוע נסיעות, בקווי השירות של החברה בכל הארץ.

משרד התחבורה הודיע גם כי יפעל להמשך התחרות בענף התחבורה הציבורית וביטול רישיונות של קווי שירות ממפעילים שקיבלו זיכיון ממשרד התחבורה להפעלת הקווים ואינם עומדים ברמת השירות הנדרשת.

בשימוע שנערך לאחרונה לחברת אגד, הודתה החברה כי היא אינה מבצעת את מלוא הנסיעות להן היא מחויבת על פי תנאי הרישיון. בשימוע הובהר לחברה כי לא תהיה כל פשרה בנושא השירות ואם היא לא תשפר את השירות, באופן מידי ולא תבצע את כל הנסיעות כפי שהתחייבה, משרד התחבורה ישקול אפשרות להוצאה של קווים מידי אגד והעברתם לחברות אחרות.