חגי מובא למנוחות: "המלחמה הסתיימה"

רס"ן חגי בן ארי ז''ל שנפצע אנושות במבצע צוק איתן ונפטר אמש (שלישי), הובא אחר הצהריים למנוחות ברמת הגולן. מסע ההלוויה יצא מבית הכנסת במושב נוב לבית העלמין בחיספין, שם נטמן.

תא״ל אליעזר טולדנו, שהעניק לחגי באופן סמלי את הפיקוד על סיירת צנחנים לאחר הפציעה הקשה, ספד לו: ''היום הסתיימה המלחמה. קצין ישראלי משכמו ומעלה. היית אהוב על לוחמיך, אני מצדיע לגבורתך ולחייך".

"הייתי מפקד קרבי מעולה ומקצועי", ספד סא''ל אורי טאובר, מפקדו של חגי. ''היית מנהיג, תמיד ראשון ותמיד נחשון. אנו מלווים אותך בדרכך האחרונה בנופי הגולן, נוף ילדותך. חיית חיים מלאים ושליחות והטבעת חותם על כולנו. עמדת בראש הכוח במבצע צוק איתן. משפחתך הייתם לנו לדוגמא לבית. השארת מורשת לכל הצנחנים. כמפקד אני מודה לך".

שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון אמר בהלוויה, ״לימדת אותנו והזכרת למי שהיה זקוק לתזכורת - מיהו גיבור. מדינת ישראל, צה"ל ועם ישראל נפרדים מגיבור".

"עם ישראל נפרד מגיבור"חזקי ברוך

האב יהונתן ספד לבנו "חגי אהוב ליבי, בעוד 20 יום ימלאו לך 32 שנים. השכל הבין אך הלב מסרב להאמין. נקרענו בין הבנה למצב לבין החלום והתקווה. נלחמת כארי כמו שרק אתה יודע. חגי, אין לנו מושג אם הצלחתך במצבך לחוש מה קורה סביבך. משפחתך עשתה הכל כדי למנוע ממך סבל".

"קיבלנו החלטה להחזיר אותך הביתה בשנה וחצי האחרונות. אין נחמה לאובדנך וזכינו להיות איתך עוד שנתיים וחצי. כולם נקבצו לחלוק לך היום כבוד אחרון. אף פעם לא דיברת בשבח עצמך. אתה יכול להיות גאה באשתך באופן שבו התנהלה. מוריה והילדים יהיו חלק מחיינו כל עוד נשמה באפינו. פגע בך כדור קטלני ששינה את מציאות חיינו והיום תם המסע שלך. לך לשלום בן אהוב", הוסיף.

"גם שלמות נגמרת במוות", אמר אחיו של חגי, נועם, "יש דרכים רבים למות לפחות כמו מספר הדרכים לחיות. חגי, הפרידה ממך הייתה איטית וקשה, מלאת תוכן ומשמעות. פרידה שלא הולמת את חייך. חיית חיים של אדם נדיר. שנתיים וחצי לא חי ולא מת".

"ההורים קראו לך, חגי אנחנו קראנו חגיה. הספקת הרבה בחייך בשנותיך הקצרות אבל לא חיית מספיק. לא ויתרנו עליך לשנייה גם לא בשנתיים וחצי האחרונות. היה בך כוח רצון שהפך אותך לגיבור גדול. לא הסכמת לפספס את צוק איתן ואמרת 'קדימה למלחמה'. פתאום נזרקת למסדרון הארור והאמנו שתצא מזה ואז למדנו מה זה צמח".

"נאחזנו במה שכעת וחיינו בהסתגלות. כמה בכינו בשנתיים הללו. אבא ואימא, כמה גאה אני בכם. איזה שיעור, איזו מסירות, דאגה - הבנתם את המשמעות של מצבו הרפואי. מוריה והילדים - אחותנו את וילדים שלנו אתם. ברית הדמים בינינו לעולם לא תופר. ביחד נהיה חזקים ונתמודד, אין אפשרות אחרת. צר לי עליך אחי חגי", הוסיף נועם בכאב.

חבר המשפחה, מנחם אורבך מהמושב נוב, ספד לחגי "עומדים אנחנו ברגעים של פרידה. מיום פציעתך עמדת כצוק איתן. לוחם למען עמו וארצו. הטלטלנו בשנתיים האחרונות בין יאוש לתקווה. למדנו הרבה ממך מאז פציעתך מה כוחו של לוחם להיאחז בחיים. למדנו אמונה מה היא ולא לאבד תקווה".

"חגי היקר כאבנו גדול ואנחנו נפרדים ממך בצער אדיר אבל נשארים עם מורשתך. איש של אחריות שיצא לקרב ללא היסוס. אח וחבר בן ואבא. איש של משפחה. איש של מסירות נפש לאומה ולארצה", הוסיף.

בהלוויה השתתף גם ח"כ מוטי יוגב.

חגי בן-ארי בן ה-31 שירת בתפקידו האחרון כמפקד מגמת האימונים וההכשרות ביחידת "מגלן". בן ארי אמור היה להתמנות למפקד סיירת הצנחנים, תפקיד שהוענק לו באופן סמלי אחרי פציעתו האנושה.

חגי נפצע קשה לאחר שכדור של צלף חדר דרך הקסדה שלו. מסוק הטיס אותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נערכה שורה של ניתוחים בניסיון להצילו. הרופאים אמרו כי פגיעת הראש של חגי הייתה כל כך קשה, שאין סיכוי שיחלים ממנה, ומדובר בנס שהוא בכלל נשאר בחיים.

מאז פציעתו, חגי כבר לא תיקשר עם הסביבה ונותר מחוסר הכרה. מח"ט הצנחנים דאז, אל"מ אליעזר טולדנו, ביקש למנותו באופן סמלי למפקד סיירת צנחנים, התפקיד שהובטח לו.

במותו הפך לחלל צה"ל ה-68 של מבצע "צוק איתן".

הפצוע אנוש מונה למפקד סיירת צנחנים
באדיבות ערוץ 10