ח"כ גטאס בבית המשפט
ח"כ גטאס בבית המשפטצילום: קוקו

בית משפט השלום ברחובות שחרר (חמישי) ממעצר בית את חבר הכנסת באסל גטאס מהרשימה המשותפת, החשוד בהברחת טלפונים סלולרים למחבלים בכלא קציעות.

המשטרה ביקשה מבית המשפט להשאיר גטאס במעצר בביתו למשך 30 ימים נוספים, אולם השופט מנחם מזרחי ביטל את מעצר הבית ואמר כי יש להסתפק באיסור היציאה מהארץ שהוטל על גטאס ומהרחקתו ממתקני השב"ס.

"יש לשקול את עניינו של גטאס כפי ששוקלים את עניינו של כל אדם", אמר השופט בהחלטתו, "אך לא ניתן להתעלם מהעובדה שהגבלת חירותו וחופש התנועה שלו משמעה פגיעה בעלת משקל בזכויות חוקתיות, בזכותו לפעול בכנסת ישראל ולייצג את ציבור בוחריו לאו דווקא בדרך של הצבעה פורמלית בתוך הכנסת".

השופט מזרחי הוסיף, "אני סבור כי משחלפה תקופה שבמסגרתה הושלמה החקירה, שבה המשיב שהה במעצר בית מוחלט ולא הפר אותו, וניתן נגדו צו יציאה מהארץ והדרכונים הופקדו, ומדובר בח"כ מכהן שיש לאפשר את המשך פעילותו הפרלמנטרית - ניתן לנקוט בחלופת מעצר מידתית יותר".

אביחי מנדלבליט
אביחי מנדלבליטצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הודיע הבוקר (חמישי) ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כי אישר להגיש כתב אישום נגד חבר הכנסת גטאס.

כתב האישום מייחס לגטאס עבירות של הכנסת מסמכים שלא דרך הנהלת בית הסוהר, הכנסת ציוד קצה רט"ן (רדיו טלפון), מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ועבירה על סעיף לחוק המאבק בטרור של איסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

כעת יכול ח"כ גטאס לבקש במהלך שלושים הימים הקרובים מהכנסת להעניק לו חסינות בפני העמדתו לדין. במידה שלא יבקש זאת תוסר חסינותו בתום שלושים הימים באופן אוטומטי.

נזכיר כי ח"כ גטאס נחקר בחשד לביצוע עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, מרמה והפרת אמונים ועבירות על פי פקודת שירות בתי הסוהר לאחר שהעביר טלפונים וכרטיסי סים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות, בניגוד לחוק.

פרקליטיו של ח"כ גטאס מסרו בתגובה לכתב האישום: "הצעד של היועמ"ש הוא צעד בלתי חוקי, וחסר תום לב, שמטרתו למנוע את זכות השימוע מח"כ גטאס ולהאריך את מעצר הבית".

"היועמ"ש פנה אלינו שלשום בבקשה להסכים להאריך את מעצר הבית של ח"כ גטאס, בתנאי למסירת החומר ומתן זכות שימוע, דבר תמוהה ולא מקובל כשלעצמו שמעיד על כוונה לקיים הליך שתוצאתו ידועה מראש, חוסר תום לב מוחלט והתניית זכות בסיסית בחוק בכך שח"כ יישאר במעצר ללא עילה או הצדקה", נמסר.