דוד בדין בתדרוך
דוד בדין בתדרוךצילום: CIJNEWS.COM

דיוויד בדין, העומד בראש המרכז למחקר מדיניות במזרח הקרוב, מזהיר כי הסיוע הכספי של המדינות התורמות לסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם עלול להגיע לידיים הלא נכונות.

לאחרונה אישרה ממשלת קנדה את חידוש הסיוע בסך של 25 מיליון דולר לאונר"א בציינה, כי יתקיים פיקוח הדוק כדי לוודא שהכספים לא יגיעו לגורמי טרור.

השבוע תדרך בדין חברי כנסת בנוגע לקשרים של אונר"א עם גורמי טרור ובהם חמאס והג'יהאד האסלאמי, ובכוונתו להעלות נושא זה גם בשיחות עם חברי הפרלמנט הקנדי באוטווה.

אתר החדשות הפלסטיני elnnews.com דיווח על התמוטטות מנהרה נוספת בסוף חודש דצמבר מתחת לבית ספר של אונר"א בשכונת אל-מראזי בעזה. על פי הדיווח, האירוע התרחש בשעות הלילה ונגרם נזק כבד למספר כיתות.

"מאות מנהרות נחפרו מתחת לבתים, לבתי הספר, למסגדים ולשטח הפרטי שלנו... תושבי עזה המתנגדים לכך נעצרים ומועמדים למשפט על בגידה ויציאה חוצץ נגד ההתנגדות... כוחות הכיבוש (ישראל) הפציצו (ב-2009) את בית הספר אל-פ'אחורה (המנוהל ע"י אונר"א) והרגו עשרות בבית הספר כתוצאה של ההתנהגות הבלתי אחראית של פעילי גדודי אל-קסאם ששיגרו רקטות מקרבת בית הספר שהיה מלא בנשים וילדים", נכתב באתר.