אילוסטרציה
אילוסטרציהOffice XP

היכרות עם ההבדלים בין וודקה רגילה, פרימיום או סופר פרימיום יכולה לעזור למי שלא מוכן להתפשר על המשקה שלו. במאמר הבא נציג את המאפיינים הבולטים של כל סוג ונסביר למה שווה להשקיע בוודקה איכותית.

וודקה היא משקה ממשפחת המשקאות הלבנים ומפיקים אותה מהתססה וזיקוק של דגנים או תפוחי אדמה. הפופולאריות של וודקה כמשקה אלכוהולי מייצרת תחרות בין מותגים וחברות, אך ההבדלים העיקריים נקבעים על פי האיכות. הסטנדרטים המקובלים מבחינים בין וודקה רגילה, פרימיום או סופר פרימיום.

הכל מתחיל בזיקוק

ההבדל העיקרי בין וודקה רגילה לוודקה פרימיום או סופר פרימיום הוא ברמת הזיקוק. ככל שרמת הזיקוק של וודקה מדויקת יותר, כך צפויה האיכות שלה לעלות. הזיקוק גם קובע את תחושת ההאנג-אובר לאחר שתיית וודקה ואת ההשפעה על הגוף. בנוסף, חשוב לציין שצריכה קלה ומבוקרת של אתנול מסייעת בהעלאת שיעור הכולסטרול הטוב בגוף ועשויה לשפר מצב בריאותי של מבוגרים.

וודקה רגילה עוברת בדרך כלל שני זיקוקים או אפילו זיקוק אחד, לעומת וודקה פרימיום שעוברת 4-6 זיקוקים. וודקה סופר פרימיום עוברת כמובן מספר זיקוקים גבוה יותר, או שלחילופין הסינון מתבצע דרך לוחות פחם, פלטינה, קריסטל וכסף. לוחות אלו מבטיחים זיקוק אקסקלוסיבי של הוודקה ויש הטוענים שהם משנים לחלוטין את טעם המשקה.

וודקה פרימיום וסופר פרימיום קל יותר לשתות נקי, בכוס צ'ייסרים ובטמפרטורות קפואות. בנוסף, מותגי וודקה פרימיום וסופר פרימיום מונעים את נזקי האתנול ומצמצמים את הסיכון לפגיעה בכבד, בלב, במערכת העיכול, במערכת העצבים ובמערכת החיסונית.

איך מזהים וודקה פרימיום וסופר פרימיום?

על אף האמור לעיל, אין הגדרות מדויקות למונחים השונים ולכן זיהוי של וודקה רגילה, פרימיום או סופר פרימיום היא לעיתים קרובות תוצאה של ניסוי וטעייה. יש להביא בחשבון שמלבד כמות הזיקוקים, הגדרה של מותג וודקה מסוים כפרימיום או סופר פרימיום תלויה בכמות הסינונים וטיבם. הקושי העיקרי הוא בהחלטה כמה זיקוקים יגדירו כל קטגוריה וכאן נכנס לתמונה המוניטין של יצרני הוודקה הגדולים.

הדרך הנכונה והקלה ביותר לזהות וודקה פרימיום וסופר פרימיום היא לפי היצרן והמותג. יצרנים מובילים עם מוניטין חיובי לא יסכנו אותו בהכרזה על וודקה רגילה כוודקת פרימיום או סופר פרימיום, ורק צריכים להישאר ערניים לאפשרויות שעל הפרק. אפשר למשל ללכת על בטוח עם וודקה בלוגה כפרימיום ולערוך כמה טעימות לפני שמחליטים להפוך אותה למשקה המועדף.

אפשרות אחרת היא לוותר על קוקטיילים שיש בהם וודקה, לטובת שתיית וודקה נקייה עם כמה קוביות קרח בלבד. כך תרגישו בחך את ההבדלים בין סוגי הוודקה ותבינו למה תמיד שווה להשקיע במשקה איכותי. וודקה איכותית תשנה לחלוטין את כל מה שאתם יודעים על אלכוהול ותאפשר לכם ליהנות מכל היתרונות.